Międzynarodowy projekt „What Design Can Do Refugee Challenge” to wspólna inicjatywa IKEA Foundation, UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) oraz twórców platformy „What Design Can Do”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na problemy uchodźców oraz wykorzystanie potencjału twórców i projektantów do ich rozwiązania. Nabór prac konkursowych zamknięto 20 maja.
Do konkursu mógł zgłosić się każdy, niezależnie od wieku czy wykonywanego zawodu. Autorami nadesłanych prac są zarówno projektanci, przedsiębiorcy, artyści, jak i studenci oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych z 69 państw m.in. Ghany, Pakistanu, Brazylii, Turcji, Szwajcarii, Grecji i Libanu. Najwięcej zgłoszeń konkursowych spłynęło z Holandii, USA, Szwecji, Niemiec i Hiszpanii. Zaprezentowane pomysły koncentrują się głównie na poprawie integracji uchodźców ze społecznością przyjmującą. Najbardziej innowacyjne projekty zostały przedstawione w szwedzkim Älmhult, podczas konferencji Democratic Design Day organizowanej przez IKEA.
Do 20 czerwca zgłoszone projekty zostaną poddane ocenie internautów (głosowanie za pomocą internetowej platformy). Następnie autorzy wybranych prac będą mieli możliwość wprowadzenia poprawek. Kolejnym etapem będą nominacje, spośród których jury, 1 lipca br., wyłoni 5 finalistów. Otrzymają oni budżet w wysokości 10 tys. euro oraz wsparcie 30 ekspertów z różnych dziedzin.
Celem konkursu jest wyłonienie projektów, których wdrożenie pozwoli na poprawę życia uchodźców oczekujących na azyl bądź tymczasowe zakwaterowanie na terenach miejskich. Według badań UNHCR to ponad 60% z 20 milionów uchodźców.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska