logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > IKEA designem pomaga uchodźcom
15.06.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

IKEA designem pomaga uchodźcom



Międzynarodowy projekt „What Design Can Do Refugee Challenge” to wspólna inicjatywa IKEA Foundation, UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) oraz twórców platformy „What Design Can Do”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na problemy uchodźców oraz wykorzystanie potencjału twórców i projektantów do ich rozwiązania. Nabór prac konkursowych zamknięto 20 maja.

Do konkursu mógł zgłosić się każdy, niezależnie od wieku czy wykonywanego zawodu. Autorami nadesłanych prac są zarówno projektanci, przedsiębiorcy, artyści, jak i studenci oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych z 69 państw m.in. Ghany, Pakistanu, Brazylii, Turcji, Szwajcarii, Grecji i Libanu. Najwięcej zgłoszeń konkursowych spłynęło z Holandii, USA, Szwecji, Niemiec i Hiszpanii. Zaprezentowane pomysły koncentrują się głównie na poprawie integracji uchodźców ze społecznością przyjmującą. Najbardziej innowacyjne projekty zostały przedstawione w szwedzkim Älmhult, podczas konferencji Democratic Design Day organizowanej przez IKEA.

Do 20 czerwca zgłoszone projekty zostaną poddane ocenie internautów (głosowanie za pomocą internetowej platformy). Następnie autorzy wybranych prac będą mieli możliwość wprowadzenia poprawek. Kolejnym etapem będą nominacje, spośród których jury, 1 lipca br., wyłoni 5 finalistów. Otrzymają oni budżet w wysokości 10 tys. euro oraz wsparcie 30 ekspertów z różnych dziedzin.

Celem konkursu jest wyłonienie projektów, których wdrożenie pozwoli na poprawę życia uchodźców oczekujących na azyl bądź tymczasowe zakwaterowanie na terenach miejskich. Według badań UNHCR to ponad 60% z 20 milionów uchodźców.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek