logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.06.2016

IKEA designem pomaga uchodźcom



Międzynarodowy projekt „What Design Can Do Refugee Challenge” to wspólna inicjatywa IKEA Foundation, UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) oraz twórców platformy „What Design Can Do”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na problemy uchodźców oraz wykorzystanie potencjału twórców i projektantów do ich rozwiązania. Nabór prac konkursowych zamknięto 20 maja.

Do konkursu mógł zgłosić się każdy, niezależnie od wieku czy wykonywanego zawodu. Autorami nadesłanych prac są zarówno projektanci, przedsiębiorcy, artyści, jak i studenci oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych z 69 państw m.in. Ghany, Pakistanu, Brazylii, Turcji, Szwajcarii, Grecji i Libanu. Najwięcej zgłoszeń konkursowych spłynęło z Holandii, USA, Szwecji, Niemiec i Hiszpanii. Zaprezentowane pomysły koncentrują się głównie na poprawie integracji uchodźców ze społecznością przyjmującą. Najbardziej innowacyjne projekty zostały przedstawione w szwedzkim Älmhult, podczas konferencji Democratic Design Day organizowanej przez IKEA.

Do 20 czerwca zgłoszone projekty zostaną poddane ocenie internautów (głosowanie za pomocą internetowej platformy). Następnie autorzy wybranych prac będą mieli możliwość wprowadzenia poprawek. Kolejnym etapem będą nominacje, spośród których jury, 1 lipca br., wyłoni 5 finalistów. Otrzymają oni budżet w wysokości 10 tys. euro oraz wsparcie 30 ekspertów z różnych dziedzin.

Celem konkursu jest wyłonienie projektów, których wdrożenie pozwoli na poprawę życia uchodźców oczekujących na azyl bądź tymczasowe zakwaterowanie na terenach miejskich. Według badań UNHCR to ponad 60% z 20 milionów uchodźców.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek