Ta fotografia była pierwszym odważnym głosem w sprawie anoreksji w świecie mody, które w linii prostej przekłada się na kształtowanie ideałów piękna. Przedstawiało przerażająco wychudzoną i zniszczoną chorobą, 25 letnią, modelkę Isabelle Caro. Przy wzroście 165 cm ważyła zaledwie 31 kilogramów. Reklama stanowiła przestrogę dla młodych kobiet, ale również apel do projektantów mody i wydawców pism kobiecych, którzy zatrudniają modelki o chorobliwym wyglądzie kreując śmiertelnie chory ideał piękna. Kampania została zrealizowana w 2007 roku w trakcie Tygodnia Mody w Mediolanie na zlecenie włoskiej firmy odzieżowej Nolita. Zdjęcie wykonał mistrz modowego shockvertisingu Oliviero Toscani. Zdaniem fotografa główną odpowiedzialność za „epidemię” anoreksji ponoszą media i kreatorzy mody. Zdjęcie, które pojawiło się w gazecie La Repubblica oraz na billboardach wywołało lawinę komentarzy i wzbudziło żywe dyskusje o problemie anoreksji. Poparcia udzieliła jaj włoska minister zdrowia, Livia Turco. Fabiola De Clercq, organizacja zajmująca się problemem nazwała ją natomiast szkodliwą i bezsensowną. Modelka zmarła w listopadzie 2010 roku.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne
-
27.02.2024
Muzeum Ginącej Mobilności