logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.01.2010

HSBC ochroni tropiki



Dostrzeżenie różnicy między przyrodą, dzikością i naturalnością, a zanieczyszczeniem i odpadami staje się coraz trudniejsze. Nie trzeba wyjeżdżać z miasta żeby się o tym przekonać. Wystarczy spojrzeć na kilka kreacji przygotowanych przez brazylijski oddział HSBC – jednego z największych holdingów finansowych na świecie. W grudniu 2009 r., na jego zlecenie agencja JWT z São Paulo przygotowała zestaw grafik przypominających w stylu prace M.C. Eshera. Ten holenderski artysta bawił się formami przestrzennymi zaskakując odbiorcę interpretacją rzeczywistości.

Reklamy HSBC przedstawiają zwierzęta na wolności: ptaki, żółwie i tamandue (ssak z rodziny mrówkojadów nazywany również mrówkojadem czteropalczastym). Po przyjrzeniu się widać, że ilustracje zawierają też innych „bohaterów”. Są nimi porzucone puszki, plastikowe butelki i inne śmieci. Kreacjom towarzyszy hasło: „When you realize, it might be too late” („Kiedy sie zorientujesz, może być za późno”). Ludzkie oko odkodowywuje bowiem rzeczywistość według dotychczas zdobytego doświadczenia – wszelkie nietypowe formy, bryły są dla niego trudniejsze do spostrzeżenia. HSCBC stara się uświadomić to swoim klientom. Przestrzega przed zmianami, które nieustannie zachodzą w środowisku, a które wydają się być niezauważalne.

Jednocześnie bank zachęca do zakupu swojego produktu: „Acquire Green Insurance form HSBC now and protect nature” („Wykup Zielone Ubezpieczenie od HSBC teraz i pomóż chronić przyrodę”). HSBC wyliczył przeciętny poziom dwutlenku węgla emitowanego przez samochody i urządzenia domowe. Każdy, kto zdecyduje się je ubezpieczyć, może z czystym sumieniem z nich korzystać. HSBC w zamian zobowiązuje się do zapewnienia ochrony 88 m2 (w przypadku ubezpieczenia auta) bądź 44 m2 (w przypadku ubezpieczenia domu) lasów tropikalnych.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek