Hołd kobietom w szklance whisky? Brytyjski, czołowy producent alkoholu na świecie postanawia walczyć z seksizmem i nierównością wynikającą z płci. Firma deklaruje, że chce uczcić światowy Dzień Kobiet oraz miesiąc historii kobiet wprowadzając na rynek limitowaną kobiecą wersję alkoholu Johnnie Walker czyli Jane Walker. Diageo zapowiada również, że ma zamiar przekazać 1 dolara od każdej wyprodukowanej butelki na rzecz organizacji, wspierających prawa kobiet.
Godny zachwytu hołd kobietom czy sprytny sposób zwabienia konsumentek?
„Jako marka, która od 200 lat liczyła się z postępem, Johnnie Walker z dumą robi kolejny krok naprzód, wprowadzając Jane Walker” – napisał producent Diageo.
„Z dumą wznosimy toast za liczne osiągnięcia kobiet oraz wszystkich, którzy przyczynili się do postępu w zakresie równości płci. Wierzymy, że nie ma lepszego okresu do przedstawienia naszej ikony – Jane Walker, wspierającej organizacje dzielące naszą misję – powiedziała Stephanie Jacoby, wiceprezeska Johnnie Walker.
Zdejmując kapelusz z głowy słynnego mężczyzny Johniego Walkera, firma wzbudziła szereg kontrowersji. Nie każdy przełknął „obietnicę hołdu” z równie szerokim uśmiechem na twarzy.
Internauci zarzucają firmie manipulacje, „sprytną strategią”, która ma na celu jedynie wzrost sprzedaży trunków.
„Potrzebujemy konkretnej butelki, być być równymi? Ludzie są głupi” – napisała na Twitterze Ashley K. Wilt. „Nie uważam tego za symbol równości płci. Jedyne, co widzę, to strategię marketingową, mającą na celu zwiększenie sprzedaży” – dodała Diana Pardo.
I don’t often feel compelled to comment on other whisky brands’ marketing activity, but, #JaneWalker?! I’m no feminist but I do not need a woman on a bottle to tell me it’s ok to drink it! Summed up in this brilliant article: https://t.co/EdpVMKlUGR pic.twitter.com/fXfHJonIK2
— Jennifer Masson (@jenmnicol) February 27, 2018
Przedstawieciel Johnnie Walker, wizeprezes Stephanie Jacoby, broniąc kampanii, powiedziała magazynowi „Elle”, że ludzie źle zrozumieli nowe logo. Intencją nie było stworzenie trunku szczególnie dla kobiet, bo smak nie ma płci – podaje timesnownews.com. Przypomina przy tym, iż firma przekaże jednego dolara od każdej wyprodukowanej butelki organizacjom zajmującym się działaniem na rzecz kobiet
Za kreację kampanii odpowiada agencja Anomaly.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra