logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie
   ──────  02.03.2018

Hołd kobietom czy sprytna reklama alkoholu?



Hołd kobietom w szklance whisky? Brytyjski, czołowy producent alkoholu na świecie postanawia walczyć z seksizmem i nierównością wynikającą z płci. Firma deklaruje, że chce uczcić światowy Dzień Kobiet oraz miesiąc historii kobiet wprowadzając na rynek limitowaną kobiecą wersję alkoholu Johnnie Walker czyli Jane Walker. Diageo zapowiada również, że ma zamiar przekazać 1 dolara od każdej wyprodukowanej butelki na rzecz organizacji, wspierających prawa kobiet.

Godny zachwytu hołd kobietom czy sprytny sposób zwabienia konsumentek?

„Jako marka, która od 200 lat liczyła się z postępem, Johnnie Walker z dumą robi kolejny krok naprzód, wprowadzając Jane Walker” – napisał producent Diageo.

„Z dumą wznosimy toast za liczne osiągnięcia kobiet oraz wszystkich, którzy przyczynili się do postępu w zakresie równości płci. Wierzymy, że nie ma lepszego okresu do przedstawienia naszej ikony – Jane Walker, wspierającej organizacje dzielące naszą misję – powiedziała Stephanie Jacoby, wiceprezeska Johnnie Walker.

 

Zdejmując kapelusz z głowy słynnego mężczyzny Johniego Walkera, firma wzbudziła szereg kontrowersji. Nie każdy przełknął „obietnicę hołdu” z równie szerokim uśmiechem na twarzy.

Internauci zarzucają firmie manipulacje, „sprytną strategią”, która ma na celu jedynie wzrost sprzedaży trunków.

„Potrzebujemy konkretnej butelki, być być równymi? Ludzie są głupi” – napisała na Twitterze Ashley K. Wilt. „Nie uważam tego za symbol równości płci. Jedyne, co widzę, to strategię marketingową, mającą na celu zwiększenie sprzedaży” – dodała Diana Pardo.

I don’t often feel compelled to comment on other whisky brands’ marketing activity, but, #JaneWalker?! I’m no feminist but I do not need a woman on a bottle to tell me it’s ok to drink it! Summed up in this brilliant article: https://t.co/EdpVMKlUGR pic.twitter.com/fXfHJonIK2

— Jennifer Masson (@jenmnicol) February 27, 2018

Przedstawieciel Johnnie Walker, wizeprezes Stephanie Jacoby, broniąc kampanii, powiedziała magazynowi „Elle”, że ludzie źle zrozumieli nowe logo. Intencją nie było stworzenie trunku szczególnie dla kobiet, bo smak nie ma płci – podaje  timesnownews.com. Przypomina przy tym, iż firma przekaże jednego dolara od każdej wyprodukowanej butelki organizacjom zajmującym się działaniem na rzecz kobiet

Za kreację kampanii odpowiada agencja Anomaly.

równouprawnienie   |  seksizm   |  manipulacja   |  Johnnie walker   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek