logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ho Ho Ho, prezentów nie będzie!
18.12.2011
Tematy: Kampanie, Szwecja, Pomoc rozwojowa

Ho Ho Ho, prezentów nie będzie!

Your browser does not support the video tag.


Święty Mikołaj wcale nie jest taki święty – nie odwiedza biednych krajów, bo pomaganie najuboższym nie leży w jego naturze. Może dać dziecku ładną lalkę, ale lekarstw już nie.

Przytulny pokój gdzieś na biegunie północnym, Mikołaj przegląda tegoroczne podarunki. Nagle, ze świątecznego opakowania wypadają strzykawki, szczepionki i lekarstwa. „Co to jest? To dla biednych w Afryce?!” – pyta rubaszny Mikołaj, by po chwili dodać z odrobiną pogardy w głosie: „Nie obsługuję biednych krajów” (I don’t do poor countries). Spot zamyka komentarz: "We go where Santa doesn’t. Buy your Christmas gifts at unicef.se." ("Docieramy tam, gdzie nie dojeżdża Mikołaj. Kup świąteczne prezenty na unicef.se")

Spot reklamowy wyprodukowany dla szwedzkiej filii UNICEFu wzbudził kontrowersje ze względu na dwuznaczny moralnie wizerunek postaci Świętego Mikołaja. Opracowana przez agencję Forsman & Bodenfors kampania miała swoją premierę w połowie grudnia ub.r., czyli w samym środku gorączki przedświątecznych zakupów. Akcja miała zachęcić odbiorców do wspierania działalności UNICEFu poprzez kupowanie świątecznych prezentów w internetowym sklepie organizacji.
K. Stawińska



Nazwa kampanii:
Santa
Czas:
2011.12.12 - 2011.12.24
Nadawca:
UNICEF
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Forsman & Bodenfors
Adresaci:
Rodzice, osoby kupujące świąteczne prezenty
Hasło kampani:
We go where Santa doesn't - Buy your Christmas gifts at unicef.se (Docieramy tam, gdzie nie dojeżdża Mikołaj. Kup świąteczne prezenty na unicef.se)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek