Sieć sklepów odzieżowych H&M zainaugurowała 20 grudnia 2007 roku projekt Fashion Against AIDS wraz z organizacją Designers Against AIDS.
Kolekcja ubrań dla chłopców i dziewcząt jest dystrybowana wśród 650 sklepów H&M w 27 krajach i będzie dostępna od 31 stycznia 2008roku.
Celem akcji jest rozpowszechnienie wśród młodych osób wiedzy o HIV/AIDS, które nadal dotykają wielu ludzi na całym świecie. Wszystkie ubrania (t-shirty, koszulki i bluzy z kapturem) są uszyte z certyfikowanej 100% bawełny ekologicznej i są oznakowane etykietką z nazwiskiem projektanta oraz napisem: „This might be the most important piece of clothing you’ve ever had your hands on.” (To może być najważniejsze z ubrań, jakie kiedykolwiek miałeś w ręku).
Projektantami ubrań są sławne osoby: Timbaland, Rihanna, Scissor Sisters, Katharine Hamnett, Rufus Wainwright, Good Charlotte, Ziggy Marley, Chicks on Speed, Jade Jagger, Henrik Vibskov, The Cardigans i My Chemical Romance. Artyści biorą udział w kampanii nieodpłatnie, a 25% wpływów z kolekcji przeznaczone zostanie na projekty zapobiegające HIV/AIDS na całym świecie. Koordynacją projektu zajmuje się DAA i YouthAIDS.
Margareta van den Bosch, head of design marki H&M, wyjaśnia: „Jest to kolekcja bardzo kolorowa, a każdy jej element stworzono z wielkim zaangażowaniem. Artyści wykreowali bardzo osobiste i stylowe nadruki”
Co 15 sekund osoba w wieku 15-24 lat zostaje zakażona HIV.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?





