logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Hewlett-Packard podpisało Kartę Różnorodności
30.09.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Hewlett-Packard podpisało Kartę Różnorodności



Globalne Centrum Biznesowe Hewlett-Packard przystąpiło do międzynarodowej inicjatywy jaką jest Karta Różnorodności, zobowiązując się do dalszego realizowania i upowszechniania polityki równego traktowania w biznesie oraz zarządzania różnorodnością.

HP GBC w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzi działania związane z przestrzeganiem zasad równego traktowania i poszanowania różnorodności wśród swoich pracowników i partnerów biznesowych.

HP GBC zatrudnia przedstawicieli wielu narodowości, grup etnicznych, kultur i religii. Angielski jest językiem codziennej komunikacji. W organizacji przestrzeni biurowej obowiązuje zasada „otwartych drzwi”, czyli menedżerowie zespołów dzielą pomieszczenia ze swoimi pracownikami. Dla nowo zatrudnionych pracowników firma prowadzi programy Welcome2Wroclaw oraz Welcome2Lodz, które mają wspomóc ich integrację z zespołem oraz odnalezienie się w firmie, nowym mieście lub – dla obcokrajowców – w nowym kraju. W ramach takiego programu świeżo zatrudniony pracownik otrzymuje rodzaj przewodnika po firmie, który ułatwia mu poznanie organizacji, w której pracuje. W trakcie wstępnych zajęć szkoleniowych uzyskuje informacje pomocne w codziennym życiu w mieście, jak również związane z polskim prawem pracy. Co miesiąc odbywają się spotkania, podczas których polscy i zagraniczni pracownicy HP GBC np. wspólnie zwiedzają miasto, poznają jego historię, gotują lub uprawiają sport.

HP stara się także wyrównywać szanse kobiet i mężczyzn. Zatrudnia 60 procent kobiet na stanowiskach menedżerskich, a także prowadzi politykę mającą ułatwić kobietom łączenie obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym.

Firma zaangażowała się w tegoroczną wrocławską kampanię WrOpenUp, której celem było promowanie wśród mieszkańców miasta otwartości wobec odmienności kulturowych, przezwyciężenie istniejących stereotypów i uprzedzeń, wzajemne poznanie się środowisk lokalnych i cudzoziemców przebywających w Polsce oraz kreowanie postaw pozytywnych i twórczych wobec wzajemnych relacji. Pracownicy HP GBC należeli także do inicjatorów kilkudniowego wydarzenia o charakterze społeczno-kulturalnym o nazwie Social Art, którego celem było zwrócenie uwagi opinii publicznej  poprzez sztukę na pewne zjawiska i postawy, które pojawiają się w zetknięciu z odmiennością, w tym na reakcje i mechanizmy pojawiające się w kontekście różnic etnicznych, niepełnosprawności, wieku, sytuacji ekonomicznej czy innego modelu życia.

Karta Różnorodności jest pisemnym zobowiązaniem organizacji do wdrożenia skutecznych rozwiązań na rzecz polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych. Inicjatywa polskiej wersji Karty Różnorodności została podjęta w 2011 roku przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, po konsultacji z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych m. in. osób niepełnosprawnych, starszych, rodziców, mniejszości religijnych czy seksualnych.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek