Globalne Centrum Biznesowe Hewlett-Packard przystąpiło do międzynarodowej inicjatywy jaką jest Karta Różnorodności, zobowiązując się do dalszego realizowania i upowszechniania polityki równego traktowania w biznesie oraz zarządzania różnorodnością.
HP GBC w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzi działania związane z przestrzeganiem zasad równego traktowania i poszanowania różnorodności wśród swoich pracowników i partnerów biznesowych.
HP GBC zatrudnia przedstawicieli wielu narodowości, grup etnicznych, kultur i religii. Angielski jest językiem codziennej komunikacji. W organizacji przestrzeni biurowej obowiązuje zasada „otwartych drzwi”, czyli menedżerowie zespołów dzielą pomieszczenia ze swoimi pracownikami. Dla nowo zatrudnionych pracowników firma prowadzi programy Welcome2Wroclaw oraz Welcome2Lodz, które mają wspomóc ich integrację z zespołem oraz odnalezienie się w firmie, nowym mieście lub – dla obcokrajowców – w nowym kraju. W ramach takiego programu świeżo zatrudniony pracownik otrzymuje rodzaj przewodnika po firmie, który ułatwia mu poznanie organizacji, w której pracuje. W trakcie wstępnych zajęć szkoleniowych uzyskuje informacje pomocne w codziennym życiu w mieście, jak również związane z polskim prawem pracy. Co miesiąc odbywają się spotkania, podczas których polscy i zagraniczni pracownicy HP GBC np. wspólnie zwiedzają miasto, poznają jego historię, gotują lub uprawiają sport.
HP stara się także wyrównywać szanse kobiet i mężczyzn. Zatrudnia 60 procent kobiet na stanowiskach menedżerskich, a także prowadzi politykę mającą ułatwić kobietom łączenie obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym.
Firma zaangażowała się w tegoroczną wrocławską kampanię WrOpenUp, której celem było promowanie wśród mieszkańców miasta otwartości wobec odmienności kulturowych, przezwyciężenie istniejących stereotypów i uprzedzeń, wzajemne poznanie się środowisk lokalnych i cudzoziemców przebywających w Polsce oraz kreowanie postaw pozytywnych i twórczych wobec wzajemnych relacji. Pracownicy HP GBC należeli także do inicjatorów kilkudniowego wydarzenia o charakterze społeczno-kulturalnym o nazwie Social Art, którego celem było zwrócenie uwagi opinii publicznej poprzez sztukę na pewne zjawiska i postawy, które pojawiają się w zetknięciu z odmiennością, w tym na reakcje i mechanizmy pojawiające się w kontekście różnic etnicznych, niepełnosprawności, wieku, sytuacji ekonomicznej czy innego modelu życia.
Karta Różnorodności jest pisemnym zobowiązaniem organizacji do wdrożenia skutecznych rozwiązań na rzecz polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych. Inicjatywa polskiej wersji Karty Różnorodności została podjęta w 2011 roku przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, po konsultacji z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych m. in. osób niepełnosprawnych, starszych, rodziców, mniejszości religijnych czy seksualnych.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku