Matka siada przy dziecku, które pochłonięte jest rysowaniem. Wyjmuje z torebki strzykawkę, którą wypełnia heroiną. Następnie zawiązuje na ramieniu syna opaskę uciskową i zakłada mu śliniaczek. Wydawałoby się, że w kolejnej odsłonie matka będzie wstrzykiwała dziecku narkotyk, a tymczasem razem z synem spożywa hamburgera. Podobieństwo między żywnością fast food a narkotykami wykorzystała w spocie telewizyjnym agencja Precinct Studios z Australii.
W Australii co czwarte dziecko jest otyłe. – Trzymasz dziecko za rękę, kiedy przechodzisz z nim przez ulicę, pomagasz mu poczuć się lepiej, gdy przechodzi grypę. Dlaczego więc nie bierzesz odpowiedzialności za jego odżywianie? – pyta dyrektor generalny Precinct Studios, Henry Motteram.
Konsumpcja żywności typu fast food może uzależniać. Zawarte w tzw. śmieciowym jedzeniu cukry i tłuszcze oddziałują na obszar mózgu odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności. Stąd pojawia się trudność w odmówieniu sobie kolejnej porcji frytek czy skrzydełek z kurczaka. Mechanizm przyzwyczajania organizmu do takiej żywności jest podobny do tego obserwowanego w przypadku uzależnienia od substancji psychoaktywnych.
Kampania została wyemitowana we wrześniu – Miesiącu Świadomości o Dziecięcej Otyłości. Film został zdjęty z serwisu YouTube – agencja tłumaczy, że zrobiono to na prośbę rodziców występującego w reklamie chłopca, zaniepokojonych kontrowersjami, jakie wzbudzała kampania.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy