Henkel zrealizował cele pośrednie zawarte w swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju do 2030 r., wyznaczył sobie nowe cele do 2020 r. oraz opublikował 25. raport zrównoważonego rozwoju. Pierwszy raport firma wydała w 1992 r., kiedy to odbyła się Konferencja ONZ na temat Środowiska i Rozwoju w Rio de Janeiro.
Główny cel Strategii Zrównoważonego Rozwoju firmy Henkel to osiągać więcej jednocześnie wykorzystując mniejszą ilość zasobów oraz potroić efektywność do 2030 r. Firma przekroczyła swoje cele pośrednie za okres od 2011 do 2015 r.: wydajność energetyczna wzrosła o 18 procent, zużycie wody spadło o 23 procent, ilość odpadów zmalała o 17 procent, bezpieczeństwo pracowników wzrosło o 33 procent. W sumie Henkel poprawił stosunek między kreowaną wartością a tzw. śladem środowiskowym o 38 procent.
Do 2020 r. Henkel planuje zmniejszyć emisję CO2 w swoich zakładach produkcyjnych, zużycie wody oraz ilość odpadów o 30 procent na każdą tonę produktu w porównaniu ze wskaźnikami z 2010 r. Jednocześnie bezpieczeństwo w miejscu pracy ma wzrosnąć o 40 procent, a wartość sprzedaży o 22 procent na tonę produktu. Osiągnięcie tych celów będzie oznaczało w sumie zwiększenie efektywności o 75 procent w porównaniu z 2010 r.
W 2015 firma kontynuowała projekt Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju, w którego realizację włącza swoich pracowników. Przechodzą oni szkolenie, uzyskując wiedzę z zakresu zrównoważonych, przyjaznych środowisku zachowań, a następnie dzielą się nią z uczniami szkół podstawowych. Od 2012 r. Ambasadorami Zrównoważonego Rozwoju zostało blisko 6200 pracowników Henkla. W prowadzonych przez nich zajęciach edukacyjnych wzięło udział łącznie 63 tysiące uczniów w 43 krajach.
Firma znalazła się w indeksie „Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” Index oraz osiągnęła status „Złoty” w rankingu EcoVadis. Henkel otrzymał także nagrodę RobecoSAM’s Silver Class.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku