logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Henkel kontra plastik
05.03.2019
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Henkel kontra plastik



Firma Henkel opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2018 rok. Jednym z jej priorytetów jest redukcja plastiku – ograniczanie jego zużycia, ponowne wykorzystywanie materiałów opakowaniowych oraz zwiększanie udziału materiałów pochodzących z recyklingu.

Strategia zrównoważonego rozwoju Henkla do 2030 roku zakłada stałe zmniejszanie wpływu działań firmy na środowisko. W ubiegłym roku firma osiągnęła budzące szacunek rezultaty (w odniesieniu do roku 2010):
– Zużycie emisji CO2 (na tonę produktu) niższe o 25%
– Ilość odpadów (na tonę produktu) niższa o 29%
– Zużycie wody (na tonę produktu) niższe o 24%
– Poprawa bezpieczeństwa (na milion przepracowanych godzin) o 17%

W raporcie firmy pojawiło się sporo odniesień do paryskiego porozumienia w sprawie zmian klimatycznych i ograniczania efektów globalnego ocieplenia. Do 2030 roku Henkel zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla emitowanego podczas produkcji o 75%. Firma planuje także, by do 2030 roku, 100% energii elektrycznej zużywanej przez nią w procesie produkcji, pochodziło ze źródeł odnawialnych.

W ramach nowej strategii dotyczącej opakowań, firma postawiła sobie ambitny cel – do 2025 roku 100% opakowań jej produktów ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Na koniec 2018 r. udało się osiągnąć ten cel w przypadku ponad 80% opakowań.

Warto dodać, że Henkel został właśnie jednym z założycieli globalnej inicjatywy „Alliance to End Plastic Waste”, której celem jest zminimalizowanie ilości plastikowych odpadów dostających się do środowiska naturalnego.

Więcej informacji można znaleźć na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.

CSR henkel recycling Ekologia i środowisko plastik odnawialne źródła energii globalne ocieplenie







12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek