logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  08.09.2016

Henkel i Rossmann dla edukacji ekologicznej



Henkel i drogerie Rossmann we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia rozpoczęły czwartą edycję ogólnopolskiego konkursu Eko Odkrywcy, którego celem jest zainteresowanie dzieci i młodzieży tematem ochrony środowiska naturalnego. Na zwycięzców czekają granty pieniężne z przeznaczeniem na realizację zgłoszonych projektów ekologicznych. Motywem przewodnim tegorocznego konkursu jest zastosowanie technologii w nauce przyrody i ochronie środowiska.

Zadaniem uczestników jest zaplanowanie ekologicznych projektów badawczych, które pomogą poznać zasady rządzące naturą i uwrażliwić na kwestie ochrony środowiska. Najlepsze pomysły zgłoszone przez nową stronę internetową projektu, zostaną zrealizowane dzięki finansowaniu, które zapewniają organizatorzy konkursu. W projektach z ubiegłego roku pojawił się trend polegający na stosowaniu technologii do śledzenia zjawisk zachodzących w naturze. Organizatorzy postanowili go wykorzystać i w tym roku zachęcają do tworzenia pomysłów z wykorzystaniem nowych technologii na różnych etapach projektu. Liczyć się będzie nowoczesna forma przedstawienia projektu np. w postaci prezentacji Power Point lub wykorzystanie darmowej aplikacji telefonicznej. 

Przykładem takiego podejścia jest projekt „Trasa Daje Nam W Kość – Już Dość!” (autorstwa Zespołu Szkół we Wrzosowej), który wygrał w poprzedniej edycji konkursu. Uczniowie zaproponowali w nim zastosowanie urządzeń pomiarowych do zbadania poziomu hałasu, który dociera do szkoły i jej okolic z trasy szybkiego ruchu. Z kolei w projekcie „Incredible dictu, czyli wpływ lokalnych hodowli ryb na środowisko naturalne” (Liceum nr 2 ze Słupska) zaplanowano budowę innowacyjnej turbiny wodnej, która obniżyłaby rachunki za prąd i zabezpieczyła hodowlę ryb w razie przerw w dostawie prądu. Pomysł grupy ze Słupska, opracowany w ramach drugiej edycji konkursu Eko Odkrywcy, został uhonorowany brązowym medalem na Międzynarodowej Olimpiadzie Środowiskowej INESPO w Holandii.

Konkurs skierowany jest do szkół podstawowych, gimnazjów, liceów, przedszkoli i placówek oświatowo-wychowawczych oraz organizacji pozarządowych w Polsce. Od tego roku udział w konkursie mogą także brać placówki anglojęzyczne. Obowiązuje podział na dwie grupy wiekowe. Prace konkursowe można zgłaszać do 9 listopada 2016 r., za pośrednictwem strony internetowej www.ekoodkrywcy.pl. Organizatorzy zakwalifikują do finału 20 projektów, które zostaną opublikowane na oficjalnej stronie konkursu. Ostatecznego wyboru zwycięzców dokonają internauci, oddając głosy na swoich faworytów. Wyniki tegorocznej edycji Eko Odkrywców zostaną ogłoszone 16 grudnia 2016 r.

Każdy z 10 zwycięskich zespołów otrzyma dofinansowanie w wysokości 3 tys. zł na realizację swojego ekologicznego pomysłu. Projekt uznany za najbardziej innowacyjny zostanie nagrodzony grupowym wyjazdem na Zieloną Szkołę o wartości 20 tys. zł. Autorzy trzech wyróżnionych projektów otrzymają wejściówki do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a wybrane placówki odwiedzi Rafał Kosik – ambasador konkursu.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek