Firma Hella Polska rozpoczęła akcję „Świecimy przykładem na drodze” na rzecz prawidłowego oświetlenia pojazdów. Ma ona wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń kierowców, pokazując jak bardzo istotna jest dbałość o dobre światła samochodowe.
Latem kierowcy przemieszczają się samochodem na znacznych odległościach i wybierają częściej podróżowanie nocą. Statystyki wykazują, że właśnie wtedy dochodzi do większej liczby wypadków, biorąc pod uwagę natężenie ruchu. Bagatelizowanym problemem jest schematyczne działanie kierowców, którzy zapominają o sprawdzeniu oświetlenia pojazdu.
– Wychodzimy poza schematy zachowań przyjęte przez kierowców. Wyjaśniamy wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, jak wielkie znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma prawidłowy dobór i ustawienie świateł. Kampania obejmuje szeroko rozumianą edukację dotycząca właściwej eksploatacji oświetlenia samochodu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jej celem jest zwiększenie świadomości, że sprawdzanie stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinno stać się nawykiem każdego kierowcy. – mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu marketingu Hella Polska
Inicjatorzy kampanii zwracają uwagę na błędne przyzwyczajenia kierowców tj. zapominanie, że każdy samochód inaczej oświetla drogę, a większość z kierowców jeździ pamięciowo stosując jako punkt odniesienia tylne światła poprzedzającego pojazdu. Szczególnie w okresie wakacyjnym częściej spotkać można pieszych poruszających się po drogach do późnej nocy i nie noszących odblaskowych elementów. Z tego powodu Hella Polska została również partnerem „Inicjatywy na rzecz dobrych świateł samochodowych” i informuje, jak prawidłowo powinni zachowywać się uczestnicy ruchu oraz jak mają dostosować prędkość jazdy do mocy reflektorów oświetlających drogę.
Propagujemy odpowiedzialność i kulturę jazdy. Chcemy, aby każdy czuł się bezpiecznie na drodze i wiedział, że nie używa się długich świateł, czy świateł przeciwmgielnych bez potrzeby. A także, że warto sygnalizować innym kierowcom przepalenie żarówki czy niesprawnego oświetlenia. – dodaje Monika Maciejewska
Strona akcji na Facebooku znajduje się tutaj.
Koncern HELLA to jeden z największych światowych dostawców dla branży samochodowej. Projektuje i wytwarza produkty w segmencie elementów i systemów oświetlenia oraz elektroniki do pojazdów. Na rynku wtórnym firma HELLA oferuje części i akcesoria do pojazdów mechanicznych, diagnostyki i usług serwisowych w całej Europie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy