"Zjeżdżaj stąd" – nastolatek swoje własne słowa, napisane wcześniej na forum internetowym do innej użytkowniczki, teraz musi powiedzieć jej prosto w twarz. Nie przychodzi mu to łatwo.
Disney Channel i Disney XD wraz z Fundacją Dzieci Niczyje rozpoczyna 14 stycznia ogólnopolską kampanię "Dodaj znajomego". Ma ona uświadomić dzieciom i młodzieży negatywne skutki tzw. "hejtowania" i zachęcić do przeciwstawienia się niewłaściwym zachowaniom w sieci.
Kampania jest odpowiedzią na hejtowanie jako poważny, a stale bagatelizowany problem dotykający młodych ludzi w Internecie. Jej przekaz adresowany jest zarówno do ofiar hejtu, jego świadków jak i samych hejterów – tłumaczy cel kampanii "Dodaj znajomego" Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania z jednej strony powinna uświadomić młodym ludziom konieczność osobistego przeciwstawiania się hejtowaniu, a z drugiej – pomóc rodzicom, nauczycielom, czy starszemu rodzeństwu wspierać dzieci skrzywdzone tą formą przemocy w sieci – uzupełnia Wojtasik.
Spot telewizyjny emitowany jest na kanałach Disney Channel oraz Disney XD, w wybranych stacjach ogólnoinformacyjnych, w internecie oraz w sieciach kin Helios, Cinema City i Multikino. Jego scenariusz został oparty na historii dwójki młodych ludzi, którzy biorą udział w castingu do filmu. Stając naprzeciwko siebie, nie mają świadomości, że dialog zadany do odegrania przed komisją będzie oparty o ich wcześniejszą internetową dyskusję, w której pojawił się hejt.
Emisji spotu towarzyszyć będzie strona http://addfriend.disney.pl/, na której zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli znajdą informacje o kampanii, problemie hejtowania w internecie oraz o sposobach radzenia sobie z nim. Pod numerem 116 111 dyżurować będą eksperci Fundacji, którzy na co dzień pomagają młodym osobom, które doświadczają m.in. przemocy w sieci.
Elementem kampanii są także zajęcia w szkołach, podczas których dzieci mają nauczyć się lepszego traktowania innych użytkowników internetu. Całej akcji towarzyszyć będą trzy konkursy. Pierwszy z nich, organizowany na stronie kampanii, będzie zachęcać młodych ludzi do napisania słów piosenki promującej większą życzliwość wobec znajomych i nieznajomych w sieci. Zwycięski utwór zostanie profesjonalnie wykonany przez jedną z polskich gwiazd. Dwa kolejne konkursy pojawią się na platformie sieciaki.pl. W jednym z nich, zadaniem dla dzieci będzie przygotowanie plakatu propagującego hasło kampanii "Dodaj znajomego", drugi z kolei będzie zachęcał do dzielenia się własnymi sposobami na łagodzenie internetowych dyskusji, w których pojawia się zagrożenie hejtem.
Według badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje – w ramach projektu EU NET ADB 4 na 10 (40%) młodych ludzi w wieku 14 – 17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści. Ofiarą różnych form cyberprzemocy, w tym hejtu, padł co piąty polski nastolatek (21,5%).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku