logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Polska
   ──────  01.11.2009

Hazard w oparach absurdu



147,8 mln euro to suma, która budzi emocje. W dobie kryzysu, gdy każdy grosz ma znaczenie, astronomiczne wygrane oferowane przez totalizatory skutecznie przyciągają uwagę i pieniądze. Wielu pociąga perspektywa szybkiej odmiany losu na lepsze. O rekordowej kumulacji w Superenalotto jednej z kilku włoskich loterii słyszała praktycznie całą Europa. Dziś znów Włochy mają szansę na rozgłos w związku z hazardem.

Jedna z największych firm w tym kraju, zajmujących się nie tylko loterią, ale i innymi formami zakładów – Sisal – postanowiła podnieść społeczną świadomość wśród nałogowych graczy, odwołując się do ich zdrowego rozsądku. „Gra jest zabawą dopóki nie pójdziesz za daleko. Każda gra ma swoje reguły, ale jedna jest powszechna: musisz wiedzieć, kiedy przestać, zanim całą zabawa zniknie. Przesada może zniszczyć nawet najlepszą i najbezpieczniejszą grę” (ang: Playing is fun if you don’t push it too far. Every game has its own rules. But there is one for all: knowing when to stop. Before it is no more fun. Excesses can ruin everything, even the most innocent and safe games). Wydana przez mediolańskie biuro agencji Grey seria trzech plakatów w żartobliwy sposób unaocznia skutki przesady w zabawie unikając dyskusji na temat problemów osób uzależnionych od hazardu. Wyważony, unikający kontrowersji przekaz jest raczej ograniczeniem prędkości niż znakiem stop dla graczy.

Biorąc jednak pod uwagę silny wzrost rynku hazardowego we Włoszech (385% wzrostu w latach 1993 – 2008) małe przyhamowanie nie powinno zaszkodzić, zwłaszcza, że statystyczny obywatel starej Unii na hazard wydaje 200 euro rocznie, suma nie jest zawrotna, ale łatwo stracić umiar i dojść do absurdu. A wtedy nie jest już tak zabawnie.
A. Dudkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek