Haszlama i babka ziemniaczana w Białymstoku
Polka i Ormianka wymieniają się przepisami na tradycyjne dania. Pomostem między narodami jest także sympatia do jednej drużyny piłkarskiej.
Ruszyła kampania "Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy". Kampania koncentruje się na pojedynczym i wyrazistym przekazie, że nieważne skąd jesteś, jakie masz obyczaje, kolor skóry, światopogląd, jesteśmy sąsiadami, więc tworzymy Białystok razem – wyjaśnia Marcin Kruhlej z Fundacji Dialog. Chcielibyśmy wyjść do ludzi, przypomnieć mieszkańcom Białegostoku, jak ważną i charakterystyczną dla naszego miasta cechą była od zawsze jego multikulturowość, a także przybliżyć im obyczaje, wierzenia i dziedzictwo kulturowe ludzi, z którymi często mieszkają po sąsiedzku, a tak naprawdę niewiele o nich wiedzą – dodaje.
Celem kampanii jest budowanie dialogu międzykulturowego oraz zwiększenie świadomości białostoczan na kwestie związane ze zwyczajami i dziedzictwem przedstawicieli wielu narodowości. Wykonawca kampanii, Fabryka Komunikacji Społecznej, został wybrany w drodze przetargu publicznego. Agencji powierzono całość działań komunikacyjnych, opracowanie kreacji, produkcję spotu telewizyjnego i radiowego, emisję reklam i zakup mediów oraz działania public relations. Tworząc strategię, a potem kreację zależało nam na tym, aby skupić się na pozytywnym przekazie. Chcieliśmy pokazać, że cudzoziemcy wpisują się naturalnie w codzienne życie Białegostoku. Zarówno logo, hasło, spot telewizyjny, jak i pozostałe elementy kampanii odzwierciedlają te założenia – mówi Izabela Sałamacha, PR & CSR Director w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Kampania potrwa do czerwca 2015 r. W tym czasie zaplanowano różne wydarzenia kulturalne i edukacyjne, których celem będzie integracja mieszkańców. W pierwszym etapie odbędą się warsztaty kulinarne. Następnie organizatorzy przewidzieli warsztaty i pokazy muzyczno-taneczne, a na wiosnę – spotkanie pod znakiem mody i akcesoriów charakterystycznych dla kultur mieszkających w Białymstoku cudzoziemców. Wydarzenie specjalne zaplanowano także z okazji Dnia Dziecka.
Kampanię reklamową, obejmującą m.in. spot telewizyjny i radiowy, reklamy w prasie oraz na nośnikach typu outdoor będzie można śledzić w mediach regionalnych. Na potrzeby kampanii utworzono również stronę internetową: www.wielokulturowybialystok.pl oraz profil na portalu Facebook.
Kampania "Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy" realizowana jest w ramach projektu "Multi-stok", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżetu państwa.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?