Firma Haribo adoptowała trzy niedźwiedzie z Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego – Małą, Sabinę i Grzesia. Wiekowe misie mają za sobą wiele lat spędzonych na ciężkiej pracy w cyrku. Haribo chce wspomóc ZOO w zapewnieniu im spokojnej i wygodnej emerytury oraz nauczeniu większej samodzielności.
Niedźwiedzie do warszawskiego ZOO trafiły prawie rok temu z bazy cyrkowej w Julinku. Po zakończeniu kariery na arenie całe dnie spędzały samotnie w małych, pojedynczych klatkach. Ze względu na negatywne konsekwencje długotrwałego przebywania dużych zwierząt w takich warunkach podjęto decyzję o odkupieniu niedźwiadków od Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych za symboliczną złotówkę. W ZOO misie otrzymały nie tylko przestronny wybieg z basenem i wielkimi pniami, ale również szansę nauczenia się bardziej samodzielnego zdobywania pożywienia.
Opieka nad Małą, Sabiną i Grzesiem to kontynuacja działań firmy, która „adoptowała” też słynnego niedźwiadka polarnego – Knuta. Aby pomóc w wychowaniu znanego na całym świecie misia, Haribo wprowadziło na rynek żelki „Knuddel Knut” w kształcie niedźwiadków polarnych. Z każdego sprzedanego opakowania 10 eurocentów przekazywane jest na dalszą opiekę nad Knutem. W ciągu kilku miesięcy sprzedano ponad 350 000 paczek, co pozwolił uzbierać aż 35 000 euro. Kwota, powiększona o „kieszonkowe” dla niedźwiadka w wysokości 5000 euro została przekazana na ręce dyrektora berlińskiego ZOO.
– Decyzja o adopcji misiów z Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego wpisuje się w społeczną działalność naszej firmy na rzecz zwierząt. Symbolem Haribo jest uśmiechnięty miś, a głównym hasłem „Smak radości”. Dlatego chcemy, aby szczęśliwe i radosne były również te trzy niedźwiadki” – mówi Maria Kochalska, Członek Zarządu Haribo.
Pierwsza próba podania niedźwiadkom żywych ryb odbyła się 5 czerwca – w dniu uroczystego przekazania firmie Haribo aktu adopcji Sabiny, Małej i Grzesia. Misie otrzymały jeszcze jeden smakowity prezent – miodownik.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!