logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > H jak hamak, hamburger i…
24.03.2015
Tematy: Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

H jak hamak, hamburger i…

Your browser does not support the video tag.


Halibut i Fretka, Hałas Instrumentów Fajnych, a także choroba, którą ma Zuzia. Można z tą dolegliwością żyć, podczas zabawy i nauki nie można się nią zarazić, więc "nie ma znaczenia, co to znaczy HIV".

Prawdziwym problemem żyjących w Polsce dzieci z HIV jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu. Ambasadorami kampanii "H jak HIV" są dzieci zwracające uwagę na problem swoich rówieśników.

Kampania jest odpowiedzią na docierające do Fundacji Studio Psychologii Zdrowia informacje o rażącej dyskryminacji dzieci żyjących z HIV. Pomimo faktu, że dziecko żyjące z HIV nie stanowi dla innych dzieci zagrożenia, zdarzały się i zdarzają nadal sytuacje, w których informacja o zakażeniu dziecka powoduje, że dziecko jest usuwane ze szkoły lub przedszkola – mówi Małgorzata Kruk, psycholog i prezes Fundacji oraz współautorka kampanii. Podobna dyskryminacja dotyczy osób dorosłych i spotyka ich nie tylko w miejscu pracy, ale u lekarza czy w środowisku w którym żyje – dodaje.

Od 1984 roku czyli od czasu wykrycia HIV, medycyna i nauka poczyniła ogromne postępy. Dziś zakażenie HIV jest traktowane jak jedna z wielu chorób przewlekłych. A przy stosowaniu odpowiednich leków i będąc pod opieką medyczną jakość życia osób zakażonych nie odbiega od jakości życia osób zdrowych. Każdy człowiek żyjący z HIV może bez problemu pełnić wszystkie role społeczne i zawodowe – mieć zdrowe dzieci, partnera i pracować. Przebywanie z osobą zakażoną i codzienne z nią kontakty nie grożą zakażeniem. – mówi Katarzyna Banach, pedagog i pracownik socjalny z Fundacji Studio Psychologii Zdrowia. 

Tymczasem wg. badań Stigma Index z 2011 roku (światowych badań na temat dyskryminacji osób żyjących z HIV przeprowadzonych do tej pory w ponad 50 krajach) w Polsce: 20% procent osób żyjących z HIV doświadczyło wykluczenia ze spotkań i wydarzeń towarzyskich, 14% osób zostało odrzuconych przez rodziny, a 13% musiało zmienić miejsce zamieszkania. Nadal też dominuje stereotyp, że choroba ta dotyczy uzależnionych od narkotyków lub homoseksualistów, mimo tego, że większość nowych zakażeń HIV od lat wykrywana jest głównie u osób heteroseksualnych.

Pomysłodawczyniami spotu są Małgorzata Kruk i Maja Ruszpel, za reżyserię i scenariusz odpowiada Rafał Skalski, za zdjęcia Jakub Burakiewicz. Spot wyprodukowało Koi Studio. Praca wszystkich osób zaangażowanych przy produkcji spotu została zrealizowana pro-bono.

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia współpracuje bezpośrednio z Kliniką Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie prowadzi od lat działalność poradniczą dla osób żyjących z HIV: psychologiczną, socjalną, prawną.



Nazwa kampanii:
H jak HIV
Czas:
2015.3.19
Nadawca:
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Media:
Internet
Wykonawca:
Rafał Skalski, Jakub Burakiewicz, Koi Studio
Adresaci:
Podatnicy, rodzice i opiekunowie, osoby dorosłe





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek