logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  24.03.2015

H jak hamak, hamburger i…

Your browser does not support the video tag.


Halibut i Fretka, Hałas Instrumentów Fajnych, a także choroba, którą ma Zuzia. Można z tą dolegliwością żyć, podczas zabawy i nauki nie można się nią zarazić, więc "nie ma znaczenia, co to znaczy HIV".

Prawdziwym problemem żyjących w Polsce dzieci z HIV jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu. Ambasadorami kampanii "H jak HIV" są dzieci zwracające uwagę na problem swoich rówieśników.

Kampania jest odpowiedzią na docierające do Fundacji Studio Psychologii Zdrowia informacje o rażącej dyskryminacji dzieci żyjących z HIV. Pomimo faktu, że dziecko żyjące z HIV nie stanowi dla innych dzieci zagrożenia, zdarzały się i zdarzają nadal sytuacje, w których informacja o zakażeniu dziecka powoduje, że dziecko jest usuwane ze szkoły lub przedszkola – mówi Małgorzata Kruk, psycholog i prezes Fundacji oraz współautorka kampanii. Podobna dyskryminacja dotyczy osób dorosłych i spotyka ich nie tylko w miejscu pracy, ale u lekarza czy w środowisku w którym żyje – dodaje.

Od 1984 roku czyli od czasu wykrycia HIV, medycyna i nauka poczyniła ogromne postępy. Dziś zakażenie HIV jest traktowane jak jedna z wielu chorób przewlekłych. A przy stosowaniu odpowiednich leków i będąc pod opieką medyczną jakość życia osób zakażonych nie odbiega od jakości życia osób zdrowych. Każdy człowiek żyjący z HIV może bez problemu pełnić wszystkie role społeczne i zawodowe – mieć zdrowe dzieci, partnera i pracować. Przebywanie z osobą zakażoną i codzienne z nią kontakty nie grożą zakażeniem. – mówi Katarzyna Banach, pedagog i pracownik socjalny z Fundacji Studio Psychologii Zdrowia. 

Tymczasem wg. badań Stigma Index z 2011 roku (światowych badań na temat dyskryminacji osób żyjących z HIV przeprowadzonych do tej pory w ponad 50 krajach) w Polsce: 20% procent osób żyjących z HIV doświadczyło wykluczenia ze spotkań i wydarzeń towarzyskich, 14% osób zostało odrzuconych przez rodziny, a 13% musiało zmienić miejsce zamieszkania. Nadal też dominuje stereotyp, że choroba ta dotyczy uzależnionych od narkotyków lub homoseksualistów, mimo tego, że większość nowych zakażeń HIV od lat wykrywana jest głównie u osób heteroseksualnych.

Pomysłodawczyniami spotu są Małgorzata Kruk i Maja Ruszpel, za reżyserię i scenariusz odpowiada Rafał Skalski, za zdjęcia Jakub Burakiewicz. Spot wyprodukowało Koi Studio. Praca wszystkich osób zaangażowanych przy produkcji spotu została zrealizowana pro-bono.

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia współpracuje bezpośrednio z Kliniką Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie prowadzi od lat działalność poradniczą dla osób żyjących z HIV: psychologiczną, socjalną, prawną.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
H jak HIV
Czas:
2015.3.19
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia
Media:
Internet
Wykonawca:
Rafał Skalski, Jakub Burakiewicz, Koi Studio
Adresaci:
Podatnicy, rodzice i opiekunowie, osoby dorosłe





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek