logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  17.01.2012

Guma na mieście



Nigdy nie wiadomo, jak skończy się wyjście na miasto, a prezerwatywa nie jest ciężka.

Zabawną kampanię skierowaną do nastolatków, którzy wybierają się wieczorem na miasto zorganizował Urząd Miasta Manchester, przy udziale swojej wewnętrznej agencji reklamowej M.Four. Kampania wspierała stronę internetową „Any plans tonight?” (Jakieś plany na wieczór?), której misją jest zapewnianie darmowych porad oraz antykoncepcji, nawet jeśli czytelnik ma mniej niż 16 lat.

Za pomocą humoru i grafik kierowanych do nastolatków, nadawca ma nadzieję zakodować w umysłach młodzieży odruch zabierania prezerwatywy przed wyjściem z domu. Reklamy promujące kampanię Urzędu Miasta przedstawiają ikony nocnego życia automatycznie kojarzone z imprezą i zabawą – kręgle, konsolę dj’ską czy perkusję. Trik polega na tym, że symbole ułożone zostały w sposób sugerujący ich seksualny wydźwięk. Co więcej, w oryginale slogany zostały tak skonstruowane, by wykorzystywały grę słów i skojarzeń. Dlatego billboard z dwoma płytami winylowymi i skreczującymi dłońmi podpisano: “Whatever you do tonight, make sure everything’s in hand. For free condoms and advice visit…”. (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że panujesz nad wszystkim. Po darmowe prezerwatywy i porady odwiedź...). Drugi plakat i kręgiel, dumnie sterczący między dwoma kulami: “Whatever you do tonight, make sure you’re ready to roll” (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że jesteś gotowy uderzyć). Analogicznie na trzeciej kreacji umieszczono szyjkę gitary oraz dwa bębny perkusyjne oraz tekst: “Whatever you do tonight, make sure you’re ready to rock” (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że jesteś gotowy dać czadu).

Craig Green, dyrektor komunikacji agencji M.Four, tak skomentował kreacje: – Najbardziej istotne było wybranie odpowiedniego tonu kampanii. Nie chciałem zrazić odbiorców moralizowaniem, dlatego wybrałem te zabawne motywy – rodzaj wizualnego kalambura, który ma przyciągnąc uwagę i wywołać uśmiech na twarzy. Chciałem, żeby było to coś trochę zuchwałego, ale nie obraźliwego, coś o czym nastolatki mogą porozmawiać.
M. Kotowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Any plans tonight?
Czas:
2012.1.11
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Urząd Miasta Manchester
Media:
Billboardy, citylighty, internet
Wykonawca:
M.Four
Adresaci:
Nastolatki
Hasło kampani:
Whatever you do tonight, make sure you’re ready to rock. (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że jesteś gotowy dać czadu.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek