Firma Gdańsk Transport Company S.A. rozpoczęła kampanię „Kulturalna jazda”, w której stara się wykreować modę na kulturalny styl jazdy. – Nie ma chyba wśród nas osoby, która nie zetknęła się ze zjawiskiem braku kultury na polskich drogach. Obserwując zachowanie niektórych kierowców, można dojść do wniosku, że zasady savoir-vivre nie obowiązują za kierownicą. A to nieprawda – mówi Torbjörn Nohrstedt, prezes GTC.
Akcja będzie prowadzona przez cały rok, a w pierwszej kolejności uczestnicy ruchu drogowego zostaną zaproszeni do tworzenia społeczności ludzi kulturalnych za kierownicą i wypracowania modelu odpowiedzialnego kierowcy. W kolejnych etapach prowadzone będą Patrole Kulturalnej Jazdy. Latem kierowcy otrzymywać będą mapy drogowe zawierające m.in. kalendarium wydarzeń kulturalnych oraz opis najciekawszych szlaków kulturowych Pomorza, organizowane będą też bezpłatne przeglądy techniczne pojazdów oraz warsztaty savoir-vivre’u.
W tej chwili Polska jest najgorszym krajem Unii Europejskiej, jeśli chodzi o liczbę ofiar śmiertelnych na drogach – w 2008 r. zginęło ok. 5,5 tys. osób. Organizatorzy akcji chcą wzorować się na Szwecji. Ten kraj może się poszczycić bezpiecznymi trasami i kierowcami, którzy powodują stosunkowo mało wypadków. Od 1997 roku realizowana jest tam też akcja „Misja zero”, która ma sprawić, że na szwedzkich drogach nie będzie ofiar śmiertelnych i ciężko rannych.
Kampanię wsparł olimpijczyk Adam Korol, członkowie zespołu Golden Life, floreciści Sylwia Gruchała i Radosław Glonek, rajdowy mistrz Polski Michał Starnawski, aktor Mirosław Baka i fotograf Kacper Kowalski. Partnerem akcji jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a realizuje ją Fabryka Kreacji.
Strona kampanii: www.kulturalnajazda.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi