logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  03.02.2010

GTC wprowadza drogowy savoir-vivre



Firma Gdańsk Transport Company S.A. rozpoczęła kampanię „Kulturalna jazda”, w której stara się wykreować modę na kulturalny styl jazdy. – Nie ma chyba wśród nas osoby, która nie zetknęła się ze zjawiskiem braku kultury na polskich drogach. Obserwując zachowanie niektórych kierowców, można dojść do wniosku, że zasady savoir-vivre nie obowiązują za kierownicą. A to nieprawda – mówi Torbjörn Nohrstedt, prezes GTC.

Akcja będzie prowadzona przez cały rok, a w pierwszej kolejności uczestnicy ruchu drogowego zostaną zaproszeni do tworzenia społeczności ludzi kulturalnych za kierownicą i wypracowania modelu odpowiedzialnego kierowcy. W kolejnych etapach prowadzone będą Patrole Kulturalnej Jazdy. Latem kierowcy otrzymywać będą mapy drogowe zawierające m.in. kalendarium wydarzeń kulturalnych oraz opis najciekawszych szlaków kulturowych Pomorza, organizowane będą też bezpłatne przeglądy techniczne pojazdów oraz warsztaty savoir-vivre’u.

W tej chwili Polska jest najgorszym krajem Unii Europejskiej, jeśli chodzi o liczbę ofiar śmiertelnych na drogach – w 2008 r. zginęło ok. 5,5 tys. osób. Organizatorzy akcji chcą wzorować się na Szwecji. Ten kraj może się poszczycić bezpiecznymi trasami i kierowcami, którzy powodują stosunkowo mało wypadków. Od 1997 roku realizowana jest tam też akcja „Misja zero”, która ma sprawić, że na szwedzkich drogach nie będzie ofiar śmiertelnych i ciężko rannych.

Kampanię wsparł olimpijczyk Adam Korol, członkowie zespołu Golden Life, floreciści Sylwia Gruchała i Radosław Glonek, rajdowy mistrz Polski Michał Starnawski, aktor Mirosław Baka i fotograf Kacper Kowalski. Partnerem akcji jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a realizuje ją Fabryka Kreacji.

Strona kampanii: www.kulturalnajazda.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek