logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > GTC wprowadza drogowy savoir-vivre
03.02.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

GTC wprowadza drogowy savoir-vivre



Firma Gdańsk Transport Company S.A. rozpoczęła kampanię „Kulturalna jazda”, w której stara się wykreować modę na kulturalny styl jazdy. – Nie ma chyba wśród nas osoby, która nie zetknęła się ze zjawiskiem braku kultury na polskich drogach. Obserwując zachowanie niektórych kierowców, można dojść do wniosku, że zasady savoir-vivre nie obowiązują za kierownicą. A to nieprawda – mówi Torbjörn Nohrstedt, prezes GTC.

Akcja będzie prowadzona przez cały rok, a w pierwszej kolejności uczestnicy ruchu drogowego zostaną zaproszeni do tworzenia społeczności ludzi kulturalnych za kierownicą i wypracowania modelu odpowiedzialnego kierowcy. W kolejnych etapach prowadzone będą Patrole Kulturalnej Jazdy. Latem kierowcy otrzymywać będą mapy drogowe zawierające m.in. kalendarium wydarzeń kulturalnych oraz opis najciekawszych szlaków kulturowych Pomorza, organizowane będą też bezpłatne przeglądy techniczne pojazdów oraz warsztaty savoir-vivre’u.

W tej chwili Polska jest najgorszym krajem Unii Europejskiej, jeśli chodzi o liczbę ofiar śmiertelnych na drogach – w 2008 r. zginęło ok. 5,5 tys. osób. Organizatorzy akcji chcą wzorować się na Szwecji. Ten kraj może się poszczycić bezpiecznymi trasami i kierowcami, którzy powodują stosunkowo mało wypadków. Od 1997 roku realizowana jest tam też akcja „Misja zero”, która ma sprawić, że na szwedzkich drogach nie będzie ofiar śmiertelnych i ciężko rannych.

Kampanię wsparł olimpijczyk Adam Korol, członkowie zespołu Golden Life, floreciści Sylwia Gruchała i Radosław Glonek, rajdowy mistrz Polski Michał Starnawski, aktor Mirosław Baka i fotograf Kacper Kowalski. Partnerem akcji jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a realizuje ją Fabryka Kreacji.

Strona kampanii: www.kulturalnajazda.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

  • 30.07.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Piłka nożna jest kobietą

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek