logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  14.04.2009

Grill z wujaszkiem

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Okres, kiedy to na dworze robi się cieplej, sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu w towarzystwie rodziny i przyjaciół, a takim spotkaniom często towarzyszy spożywanie alkoholu w obecności dzieci.

Na zlecenie Alac Alkohol Advisory Council w kwietniu 2008 roku nowozelandzki oddział BBDO przygotował kampanię Binge Drinking Awareness pokazującą jednoosobowe libacje alkoholowe i ich skutki. Główną część tej kampanii stanowił spot filmowy „Uncle Mark” przedstawiający rodzinne przyjęcie, coraz bardziej pijanego tytułowego bohatera, coraz bardziej zażenowanych uczestników spotkania i wreszcie tragiczny finał wieczoru. Inicjatorzy kampanii stawiają pytanie – czy stając się świadkami podobnych sytuacji, jak ta opisana w reklamie, potrafimy na nie reagować w sposób odpowiedni? W reklamach współbiesiadnicy przyglądają się tym, którzy piją ewidentnie za dużo, ale nie reagują. Czy sami – i poprzez pasywność z jednej strony i nadmierną alkoholową aktywność z drugiej – nie prowokujemy sytuacji niebezpiecznych dla życia i zdrowia własnego i innych osób?

Wszystkie trzy filmy ukazują, jak w bezmyślny sposób w krótkim czasie jednego wieczoru można zmienić swój wizerunek i narazić się na ostracyzm poprzez kilka nieodpowiedzialnych zachowań, których skutki będzie się odczuwać o wiele dłużej niż kaca.

Kampania była adresowana głównie do ludzi młodych, o czym mogą świadczyć dość bezkompromisowe środki perswazji użyte w spotach. Film „Uncle Mark” zdobył drugą nagrodę na londyńskim festiwalu reklamy w kategorii 'Reklama telewizyjna’ i 'Reklama kinowa’. Komentarzem do tego filmu reklamowego może być staropolskie porzekadło: kto nie umie pić, niech lepiej nie pije.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek