logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  14.04.2009

Grill z wujaszkiem

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Okres, kiedy to na dworze robi się cieplej, sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu w towarzystwie rodziny i przyjaciół, a takim spotkaniom często towarzyszy spożywanie alkoholu w obecności dzieci.

Na zlecenie Alac Alkohol Advisory Council w kwietniu 2008 roku nowozelandzki oddział BBDO przygotował kampanię Binge Drinking Awareness pokazującą jednoosobowe libacje alkoholowe i ich skutki. Główną część tej kampanii stanowił spot filmowy „Uncle Mark” przedstawiający rodzinne przyjęcie, coraz bardziej pijanego tytułowego bohatera, coraz bardziej zażenowanych uczestników spotkania i wreszcie tragiczny finał wieczoru. Inicjatorzy kampanii stawiają pytanie – czy stając się świadkami podobnych sytuacji, jak ta opisana w reklamie, potrafimy na nie reagować w sposób odpowiedni? W reklamach współbiesiadnicy przyglądają się tym, którzy piją ewidentnie za dużo, ale nie reagują. Czy sami – i poprzez pasywność z jednej strony i nadmierną alkoholową aktywność z drugiej – nie prowokujemy sytuacji niebezpiecznych dla życia i zdrowia własnego i innych osób?

Wszystkie trzy filmy ukazują, jak w bezmyślny sposób w krótkim czasie jednego wieczoru można zmienić swój wizerunek i narazić się na ostracyzm poprzez kilka nieodpowiedzialnych zachowań, których skutki będzie się odczuwać o wiele dłużej niż kaca.

Kampania była adresowana głównie do ludzi młodych, o czym mogą świadczyć dość bezkompromisowe środki perswazji użyte w spotach. Film „Uncle Mark” zdobył drugą nagrodę na londyńskim festiwalu reklamy w kategorii 'Reklama telewizyjna’ i 'Reklama kinowa’. Komentarzem do tego filmu reklamowego może być staropolskie porzekadło: kto nie umie pić, niech lepiej nie pije.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek