logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > GośćInność łączy gotowanie z rozmowami o migracji
20.11.2018
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kraje, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

GośćInność łączy gotowanie z rozmowami o migracji



„Uchodźca” jest słowem często używanym przez polską młodzież jako obelga wobec kolegi czy koleżanki. Przeciwdziałając rodzącym się uprzedzeniom  Humanity in Anction zaprasza do GoścInności. Organizując warsztaty edukacyjno-kulinarne dla dzieci i młodzieży w wieku 10-16 lat, które prowadzą imigranci i uchodźcy, ma na celu oswoić młodzież z światową różnorodnością oraz edukować na temat migracji.

GośćInność powstała, aby połączyć gotowanie z rozmawianiem o migracji i uchodźstwie i stworzyć wyjątkowe warsztaty edukacyjno-kulinarne dla dzieci i młodzieży. Pod kierunkiem kucharzy imigrantów/ek uczniowie i uczennice przygotowują dania kuchni wybranego kraju i poznają pochodzenie wielu składników używanych na co dzień w polskiej kuchni.

Dziś początek roku szkolnego ??My też zaczynamy powoli planować serię warsztatów edukacyjno-kulinarnych w Warszawie i Poznaniu <3

Opublikowany przez GośćInność Poniedziałek, 3 września 2018

 

Uczestnicy/czki odkrywają różnorodność nie tylko na talerzu. W czasie warsztatów dowiadują się, czym jest migracja; jakie są jej przyczyny; kim są imigranci, emigranci, osoby ubiegające się o azyl, uchodźcy. Poznają te pojęcia na podstawie przykładów z otaczającego ich świata i historii.

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Tolerancji ustanowiony przez ONZ w 1995 roku <3 ??☮️Dla przypomnienia: "Tolerancja…

Opublikowany przez GośćInność Piątek, 16 listopada 2018

 

– Poprzez wspólne gotowanie oswajamy różnorodność nie tylko na talerzu. Uczestnicy warsztatów mają okazję osobiście poznać ludzi innej narodowości, innego wyznania oraz dowiadują się, czym jest migracja; jakie są jej przyczyny; kim są imigranci/tki i uchodźcy/czynie – tłumaczą organizatorzy inicjatywy GoścInność, Humanity in Action.

W ramach prowadzonych działań, 21 listopada GośćInność łączy siły z Interwencją pasażerską, zapraszając uczestników warsztatów do wspólnego przejazdu tramwajem, rozmów i poczęstunku. Ten niecodzienny mariaż, zaskakujący dziecięce zmysły i budzący wyobraźnię to jednocześnie impuls do zastanowienia się nad palącymi tematami społecznymi. Szczegóły wydarzenia znajdują się w social mediach, a ze szczegółowym opisem już przeprowadzonych działań, można zapoznać się na oficjalnej stronie inicjatywy TUTAJ

Opublikowany przez Interwencja Pasażerska Piątek, 9 listopada 2018

 

Interwencja pasażerska to grupą osób, która reaguje na agresję skierowaną przeciwko cudzoziemcom. Propagują metodę Interwencji Pasażerskiej, która polega na aktywizacji otoczenia w celu zorganizowanego przeciwdziałania atakom słownym i fizycznym w środkach transportu publicznego przy wykorzystaniu istniejących organów miejskich.

Część projektu Interwencja Pasażerska realizowana jest jako działanie Action Project dla Humanity in Action Polska.

Więcej informacji znajduje się w social mediach oraz   w tej notatce.

Dlaczego nie rozmawiam już z białymi o kolorze skóry Wydawnictwo Karakterhttps://bit.ly/2KVHlVO

Opublikowany przez Interwencja Pasażerska Piątek, 6 lipca 2018

Humanity in Action Polska GośćInność Interwencja pasażerska


Tematy:
Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek