logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Google zarabia na skórach psów
14.07.2009
Tematy: Opinie

Google zarabia na skórach psów



W internecie powstała inicjatywa skupiona wokół witryny Fur Is Evil mająca na celu skłonienie internetowego giganta Google do zaprzestania udostępniania usługi Google AdWords dla fraz promujących przemoc wobec zwierząt.

Jak podaje autor witryny, 9 maja br. przeszukiwał sieć za pomocą popularnej wyszukiwarki i po wpisaniu w jej okno frazy „skóra psa” w języku chińskim otrzymał wynik w postaci boksu sponsorowanego. Reklama skierowała go do portalu internetowego zawierającego na jednej z podstron ofertę sprzedażową wyrobów z psiej skóry. Jak powszechnie wiadomo boksy sponsorowane stanowią główne źródło dochodu firmy z Mountain View, Santa Clara.

W serwisie aktywistów zbierane są podpisy pod petycją, która ma zapobiec podobnym praktykom i w rozumieniu jej autorów uchronić „setki niewinnych zwierząt od zagłady”. Swoje działania promuje również za pomocą serwisu mikroblogów serwis Twitter.

Zapewne Google w myśl swojej misji „don’t be evil” z czasem uniemożliwi dodawanie pewnych słów kluczowych do systemu AdWords jednak chiński rynek jest zbyt cennym z biznesowego punktu widzenia by całkowicie zaprzestać niesłusznych społecznie praktyk, ale ekonomicznie z pewnością opłacalnych.

Dla przypomnienia: Google, aby uzyskać dostęp do chińskiego rynku zgodziło się w stosunku do rządu Chin na wiele ustępstw, związanych głównie z blokowaniem stron w wynikach wyszukiwania poświęconych wydarzeniom na placu Tian’anmen czy dążeniom niepodległościowym w Tybecie czy na Tajwanie.
Bartłomiej Piekło








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek