Google Grants to odmiana usługi Google AdWords (reklamowego narzędzia online firmy Google) przeznaczona dla organizacji non-profit. W ramach Google Grants wspiera wybrane organizacje non-profit, przekazując im do dyspozycji 10000 USD miesięcznie na reklamy w systemie AdWords.
Aby zakwalifikować się do programu Google Grants, organizacja musi spełniać wymagania formalne, mieć ważny status pożytku publicznego oraz przyjąć do wiadomości i zaakceptować wymagane oświadczenia dotyczące braku dyskryminacji oraz zasady przyjmowania i wykorzystywania dotacji. Z programu Google Grants nie mogą korzystać instytucje i organizacje rządowe, szpitale i grupy medyczne, szkoły, centra opieki nad dziećmi, instytucje akademickie i uniwersytety (przy czym kwalifikują się działy organizacji edukacyjnych prowadzące działalność filantropijną), partie i organizacje polityczne ani grupy lobbystów.
Po upewnieniu się, że organizacja spełnia wszelkie wymogi formalne, należy złożyć wniosek na stronie programu i oczekiwać na jego akceptację. Następnie, po pozytywnym rozpatrzeniu przez Google, organizacje zakwalifikowane do udziału w programie zakładają specjalne konto reklamowe AdWords, planują kampanie reklamowe i przesyłają je do akceptacji. Gdy kampanie zostaną zaakceptowane przez Google, organizacja może rozpocząć promowanie swojej misji i realizowanie celów statutowych poprzez reklamy AdWords.
Polskie organizacje pożytku publicznego mogą uzyskać grant takiej samej wysokości jak instytucje zagraniczne. Na kontach organizacji Google Grants obowiązują jednak pewne ograniczenia: budżet dzienny nie może przekraczać 330 USD, a limit maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC) to 1 USD. Prowadzone kampanie mogą być kierowane tylko na słowa kluczowe i wyszukiwarkę Google, a wyświetlane mogą być tylko reklamy tekstowe. Jeżeli organizacja spełni określone wymogi, a jej kampania będzie odnosiła dobre efekty, może się zakwalifikować do programu Google Grants Pro, co oznacza dofinansowanie w wysokości 40.000 USD miesięcznie.
OPP mogą zakwalifikować się do programu, jeżeli działają w jednym z poniższych obszarów: nauka i technika, nauki społeczne, rozwój dzieci i młodzieży, świadczenie publiczne i społeczne, bezpieczeństwo publiczne, przygotowanie do sytuacji nadzwyczajnych i pomoc humanitarna, sport i rekreacja, religia, sztuka, kultura, humanistyka; opieka nad zwierzętami; rozwój społeczności lokalnych i pokonywanie przeszkód w rozwoju; prawa obywatelskie, akcje społeczne i informacyjne; zwalczanie chorób i zaburzeń oraz inne dyscypliny medyczne, prawo i zwalczanie przestępczości, zatrudnienie, żywność, rolnictwo, odżywanie, środowisko naturalne, ochrona zdrowia, sprawy zagraniczne i bezpieczeństwo narodowe; usługi dla ludności, mieszkalnictwo i zapewnienie schronienia; zdrowie psychiczne i pomoc w sytuacjach kryzysowych; medyczne badania naukowe; filantropia, wolontariat, stypendia. Przyznany grant reklamowy może służyć zarówno realizacji celów statutowych, jak również w akcjach o charakterze stałym lub cyklicznym.
Google posiada certyfikowanych partnerów programu, posiadających doświadczenie w pracy z Google Grants. W Polsce jedynym, certyfikowanym partnerem programu Google Grants jest Timgu – agencja marketingu międzynarodowego posiadająca doświadczenie we współpracy z organizacjami non-profit w Polsce, Wielkiej Brytanii i Danii.
Timgu oferuje organizacjom non-profit konsultacje i porady dotyczące funkcjonowania programu bez zobowiązań ani kosztów. Każdy potencjalny lub aktualny beneficjent programu decyduje, czy chce samodzielnie zarządzać swoim kontem reklamowym, czy współpracować z certyfikowanym i doświadczonym partnerem. Zadaniem agencji marketingowych, takich jak Timgu, jest pomoc w przygotowaniu wniosku o grant. W przypadku jego pomyślnej weryfikacji przez Google – Timgu odpowiada za profesjonalną optymalizację kampanii, aby zwiększyć szanse na pozyskanie darowizn, wolontariuszy oraz realizację innych celów statutowych konkretnej organizacji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku