Globalna wizja „Świat bez odpadów”
Amerykański koncern Coca-Cola zadeklarował fundamentalną, pro-ekologiczną zmianę podejścia do opakowań. Ambicją producenta jest, aby do 2030 r. uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek. Wojna z odpadami angażuje coraz więcej świadomych konsumentów!
Wizja „Świata bez Odpadów” to dążenie, które firmy systemu Coca-Cola pragną realizować za sprawą wieloletniej inwestycji. Jej skutkiem będzie stworzenie opakowań w 100% nadających się do recyklingu.
Butelki i puszki nie powinny szkodzić naszej planecie. Świat wolny od odpadów jest możliwy – mówi – mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.Firmy takie jak nasza muszą być liderami. Konsumenci na całym świecie dbają o planetę i chcą, aby firmy podejmowały odpowiednie działania. Dokładnie to zamierzamy zrobić, dlatego zapraszamy innych do przyłączenia się do nas w tej przełomowej podróży – dodaje prezes Coca-Cola.
A litter-free world is possible, and we want to help pave the way. Discover our goals for a #WorldWithoutWaste:
Opublikowany przez The Coca-Cola Company na 19 stycznia 2018
Zamiar ten stanowi oś nowej wizji firmy w zakresie opakowań. Zważając na środowisko, Coca-Cola już dziś produkuje lepsze butelki – poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału, jakim jest żywica roślinna, jak również zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu. Do 2030 roku koncern zamierzają wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w 50 proc. z recyklingu. Idea „World Without Waste” to również kolejny krok w dążeniu Coca-Cola do zrównoważonego rozwoju opartego na efektywnym uzupełnianiu wody wykorzystywanej przy końcowym etapie produkcji napojów. Warto podkreślić, iż firma osiągnęła i przekroczyła ten cel w 2015 r., czyli pięć lat wcześniej niż zakładano.
– Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu – mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. Poprzez strategię „World Without Waste” inwestujemy w naszą planetę i nasze opakowania, aby problem odpadów stał się przeszłością – dodał Quincey.
Obecne działania firmy wpisują się w kompleksową strategię, dzięki której firma staje się wszechstronnym producentem napojów z wizją odpowiedzialnego biznesu. Coca-Cola będzie dążyć do osiągnięcia swoich celów z pomocą wybranych globalnych partnerów: inicjatywy New Plastics Fundacji EllenMacArthur, organizacji Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance oraz World Wildlife Fund.Wojna z odpadami zatacza coraz szersze kręgi!
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?