Rusza 2. edycja kampanii na rzecz świadomego rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”. Na potrzeby kampanii, której inicjatorem jest firma farmaceutyczna Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., zostanie przeprowadzone badanie dotyczące sytuacji młodocianych ojców, a także powstanie dedykowana kampanii strona www.swiadomerodzicielstwo.com.
Badania przeprowadzone w ramach kampanii przez Centrum Badań Opinii Społecznej wykazały, że 51,7% młodych Polaków uważa, że wiedza nt. życia seksualnego (w tym również środków antykoncepcyjnych), jaką obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca. Młodzi ludzie wiedzę w tym zakresie czerpią głównie od rówieśników – 55,4% i z Internetu – 43,9 %, w dalszej kolejności od nauczycieli – 34,9% i z czasopism młodzieżowych – 32,6%. W ich oczekiwaniu wiedzę taką powinni dostarczyć im rodzice lub opiekunowie – 72,9%, szkoła – 61,6% oraz lekarz lub farmaceuta – 35,7%. Trzy czwarte młodych respondentów przyznało, że lekcje wychowania seksualnego powinny być obowiązkowe.
Również młodociane matki przyznają, patrząc z perspektywy czasu, że ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca.
Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa uwzględnia w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o sprawach, które mają wpływ na kształtowanie szczęśliwej rodziny. Akcje świadomościowe odbędą się w 5 miastach: Białymstoku, Krakowie, Łodzi, Olsztynie i Poznaniu.
W ramach każdego spotkania w namiocie kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologów i/lub seksuologów. Organizatorzy przewidują dystrybucję materiałów edukacyjnych, m.in. broszury „Przewodnik po antykoncepcji, czyli jak świadomie planować rodzinę”. Dodatkowo młodzież będzie mogła wziąć udział w quizach edukacyjnych, a dzieci w zabawach dotyczących tematu rodziny pod opieką animatora.
Patronat honorowy nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Firma Gedeon Richter jest producentem m.in. doustnych tabletek antykoncepcyjnych i antykoncepcji postkoitalnej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!