logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > „Gdzie jest moja kupa?”
26.09.2012
Tematy: Opinie

„Gdzie jest moja kupa?”

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jaworznie przygotowało aplikację „Gdzie jest moja kupa?”, która pozwala zlokalizować położenie odchodów w kanalizacji miejskiej. Na stronie MPWiK dostępna jest wersja na komputer PC, a z Appstore i Google Play pobrać można wersję na smartfony i tablety.

Sercem aplikacji jest plan Jaworzna naniesiony na mapy Google Maps. Dzięki niemu, korzystając z toalety w dowolnym punkcie miasta, można na telefonie lub komputerze śledzić „wędrówkę” swoich odchodów w kanalizacji miejskiej oraz zmierzyć czas, jaki zajmuje im dotarcie do oczyszczalni ścieków. Program można również zintegrować z Facebookiem i organizować wśród sąsiadów wyścigi odchodów. Dla nie całkiem przekonanych istnieje opcja gry bez rejestracji, jednak z pewnymi ograniczeniami – po zamknięciu przeglądarki nie będzie możliwości zobaczenia historii swoich kup.

Aplikacja jest instrumentem promocyjnym przygotowanym z okazji rozbudowy sieci kanalizacyjnej w mieście. Ma ona zachęcić mieszkańców do przyłączenia się do wspólnej sieci. Zabawę w „Gdzie jest moja kupa?” promują dwa filmy animowane. Jeden z nich ma wydźwięk pozytywny i opowiada historię tytułowej kupy, która trafia do oczyszczalni ścieków. Drugi film ma charakter przestrogi – zamiast miejskiej kanalizacji w mieście funkcjonują szamba, które opróżniane są do pobliskich jezior i zatruwają całą okolicę.

Program przygotowała agencja Netizens Peppermint, a jego koszt wyniósł 47 tys. zł. Twórcy zapewniają, że aplikację bez problemu można zaadaptować na potrzeby wodociągów z innych miast. Wystarczy wgrać mapę sieci kanalizacyjnej. Czas pokaże, czy uda się zorganizować również rozgrywki międzymiastowe, w tej dotąd nieznanej lecz jakże ludzkiej dyscyplinie sportu.
Paulina Wajszczak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek