– Sześć piw proszę – mówi młody chłopak do sprzedawcy, który grzecznie podaje mu puszki. Powstrzymuje go na szczęście inny klient. „Reaguj gdy niepełnoletni kupuje alkohol” – zachęca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji w kampanii "Pozory mylą"
Głównym zadaniem kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież poniżej 18 roku życia. Mając świadomość, że nie zawsze dorosły wygląd oznacza pełnoletniość, kampania zachęca sprzedawców alkoholu, by mając do czynienia z osobami młodymi, częściej prosili je o okazanie dowodu tożsamości. Polskie prawo zezwala na to bowiem jednoznacznie, zaś na sprzedających alkohol niepełnoletnim nakłada surowe kary.
Tegoroczna edycja kampanii ma na celu przede wszystkim aktywizację środowisk lokalnych. Każda gmina, która zadeklaruje udział w kampanii otrzyma bezpłatny pakiet materiałów edukacyjno – informacyjnych do dystrybucji w sklepach i szkołach. W skład pakietu wchodzą plakaty, ulotki i filmy szkoleniowe dla sprzedawców, naklejki oraz broszury dla rodziców. Swój udział gminy zgłaszać mogą do końca lipca poprzez formularz zamieszczony na stronie www.pozorymyla.pl. Dziesięć najbardziej aktywnych gmin zostanie uhonorowanych w październiku tytułem „Odpowiedzialnej Gminy 2011”.
W ramach kampanii zrealizowano 30 sekundowy film, który przestrzega przed możliwymi konsekwencjami sprzedaży alkoholu osobie bardzo młodej oraz namawia do reagowania wszystkich potencjalnych świadków sprzedaży. Emisję spotu zaplanowano na trzy flighty: 18 – 29 lipca, 1 – 5 sierpnia i 8 – 12 sierpnia na łamach stacji TVN 24.
W lipcowe i sierpniowe weekendy reporterzy stacji TVP Info będą na żywo, tuż przed prognozą pogody, pokazywać realizację kampanii w wybranych 10 miastach i gminach. Dodatkowo w każdej z tych gmin zrealizowany zostanie kilkuminutowy reportaż, który TVP Info wyemituje w programie „Raport z Polski”. Najbliższe relacje prowadzone będą z Wolina (24.07), Pobiedzisk (30.07) i Włodawy (31.07).
Poprzednia edycja kampanii "Pozory mylą" wyglądała tak.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku