24 maja ruszył projekt „Miasto i Ogród” na terenie dawnej Fabryki Norblina przy ul. Żelaznej 51/53 w Centrum Warszawy. Jego ideą jest urban farming, czyli miejskie ogrodnictwo oraz edukacja nt. nowoczesnego eko-ogrodnictwa, tradycyjnych metod upraw oraz życia w harmonii ze środowiskiem naturalnym. Marka GARDENA została jednym z partnerów tego przedsięwzięcia, którego inicjatorem i mecenasem jest marka BMW i.
Ogród miejski wystartuje 24 maja i będzie dostępny dla wszystkich 7 dni w tygodniu do 5 października. W ogrodzie będzie możliwość sadzenia i uprawiania roślin, warzyw i ziół. Ogród będzie stanowić miejsce, w którym każdy będzie mógł podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami oraz wiedzą na temat uprawy roślin i ziół. Każda chętna osoba będzie miała do dyspozycji narzędzia do pielęgnacji ogrodu marki GARDENA, nasiona i sadzonki. Dodatkowo chętni otrzymają wsparcie dyżurujących animatorów oraz doradztwo ogrodnika w każdy weekend oraz w środy. Ogród będzie dostępny od poniedziałku do piątku od 12 do 19, natomiast w weekendy od 10 do 18.
Ogród został zaprojektowany w taki sposób, aby każda osoba mogła znaleźć coś dla siebie. Pierwsza część – społeczna – ogrodu stanowi miejsce, w którym każdy może pielęgnować wspólny ogród. Zostanie tam również wyznaczone miejsce pod uprawy lokalnej społeczności m. in. uczniów pobliskich szkół, czy seniorów. Drugą część stanowi kilkadziesiąt ogródków imiennych przeznaczonych dla indywidualnych ogrodników, którzy swoją chęć pozyskania takiego terenu w miejskim ogrodzie zgłaszają przez platformę Facebook na profilu „Miasto i Ogród”. Użytkownicy zostaną wylosowani pośród chętnych oraz podczas imprezy inauguracyjnej. Nabór trwa od 30 kwietnia i będzie powtarzany w miarę dostępnych ogródków.
Pod marką GARDENA produkowane są narzędzia i urządzenia ogrodnicze oraz systemy nawadniające. Od końca 2008 roku GARDENA jest jedną z marek znajdujących się w portfolio firmy Husqvarna.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany