logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Fundacja LOTTO aktywizuje gimnazjalistów
25.08.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Fundacja LOTTO aktywizuje gimnazjalistów



W niedzielę 30 sierpnia ruszy trzecia edycja programu Fundacji LOTTO Milion Marzeń w ramach której 50 mistrzów sportu prowadzić będzie bezpłatne zajęcia dla gimnazjalistów we wszystkich 16 województwach.

W Chraplewie w województwie wielkopolskim po raz trzeci treningi dla młodzieży na siłowni poprowadzi Paweł Najdek. Uczniowie gimnazjów w Pucku i Starzynie na Pomorzu będą przekonywać się do uprawiania sportu pod okiem Rafała Kownatke. „Kumulacja Aktywności” będzie też w Ratoszynie, Korfantowie, Czerninie, czy Odporyszowie. We Wrocławiu, Warszawie czy Poznaniu zajęcia sportowe prowadzić będą olimpijczycy, m.in. Renata Mauer-Różańska, Kajetan Broniewski i Michał Jeliński.

Celem programu jest zaradzenie niskiemu zainteresowaniu młodych ludzi aktywnością fizyczną. Badania pokazały, że co trzeci uczeń ogranicza swój ruch tylko do lekcji WF-u i na aktywność fizyczną poświęca mniej czasu niż na komputer czy życie towarzyskie. Zgodnie z wynikami, niechęć do WF-u wśród gimnazjalistów zwiększa w drugiej klasie i wynika przede wszystkim z doświadczeń nabytych na lekcjach wychowania fizycznego w pierwszym roku nauki w gimnazjum. Z drugiej strony, z badań można wysnuć wniosek, że młodzi ludzie potrzebują i poszukują autorytetów wśród dorosłych. Część badanej młodzieży przyznała, że zaczęła aktywnie uprawiać sport ze względu na zafascynowanie jakimś sportowcem. Natomiast według badań Grupy IQS zrealizowanych w sierpniu 2014 r., 64% dorosłych uważa, że w ich okolicy brakuje ofert ciekawych pozaszkolnych zajęć sportowych dla młodzieży.

Każdy prowadzący realizuje dla zrekrutowanej przez siebie grupy ponad 20 osób cykl 40 zajęć według własnego, autorskiego scenariusza. Z programu skorzysta ponad 1000 gimnazjalistów.

Adam Wysocki podczas zajęć zauważył talent do nart biegowych u Katarzyny Chełmińskiej, jednej z gimnazjalistek ćwiczących w jego grupie. Dziewczynka, chociaż dotychczas nie trenowała w żadnym klubie, za namową trenera zdawała (i dostała się) do szkoły Mistrzostwa Sportowego w Zakopanem, do której chodzili m.in. Justyna Kowalczyk i Kamil Stoch. Od września zamieszka w szkolnej bursie, a Fundacja LOTTO wesprze ją finansowo, przyznając jej stypendium w ramach swojego programu „Stypendium na Medal”, poprzez który pomaga utalentowanym sportowcom.

Sukces osiągnął też Wojciech Koszałka, uczestnik „Kumulacji Aktywności” z wioski niedaleko Krokowej, podopieczny Rafała Kownatke. Zdobył brązowy medal w rzucie dyskiem podczas tegorocznej Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży. W tych samych zawodach wysokie miejsce w pchnięciu kulą zajęli koledzy Wojtka, którzy również zaczęli uprawiać sport podczas poprzedniej edycji „Kumulacji Aktywności”: Wojciech Makurat i Jakub Rigga.

Głównymi adresatami działań realizowanych w ramach programu są gimnazjaliści, jednak organizatorzy zwracają również uwagę na rolę dorosłych w kształtowaniu prosportowych postaw młodzieży. Dla rodziców i nauczycieli Fundacja przygotowała cykl materiałów edukacyjnych, pokazujących, w jaki sposób można zachęcić gimnazjalistów do aktywności fizycznej. Na stronie internetowej: www.kumulacjaaktywnosci.pl dostępne są scenariusze zajęć sportowych przygotowane przez sportowców, można także obejrzeć reportaże filmowe z zajęć zrealizowanych przez mistrzów w ramach poprzednich edycji programu. Patronat nad programem sprawuje Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Inauguracja 3. edycji programu „Kumulacja Aktywności” odbędzie się w ostatnią niedzielę wakacji, 30 sierpnia br. w godz. 10.00 – 16.00, podczas otwartego pikniku sportowego na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie. Na specjalnie przygotowanych stacjach, do ruchu zachęcać będą m.in.: wioślarze Michał Jeliński i Kajetan Broniewski, piłkarze, siatkarze i koszykarze: Damian Łukasik, Małgorzata Niemczyk i Piotr Pawlak, biathloniści i snowboardziści: Agnieszka Cyl, Mateusz Ligocki i Paulina Ligocka oraz szermierze Piotr Kiełpikowski i Adam Wiercioch. Obecna będzie także dwukrotna mistrzyni olimpijska Renata Mauer-Różańska, lekkoatletka Lidia Chojecka oraz żeglarze, badmintoniści i golfiści, a także przedstawiciele sportów walki oraz hokeiści na trawie. Wszyscy przybyli będą mogli spróbować swoich sił w sportowej rywalizacji pod okiem znanych sportowców, a aktywność uczestników nagradzana będzie pamiątkowymi medalami i dyplomami.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek