FRoSTA i MSC Polska organizują kampanię „Może zadbajmy o morze”, której inauguracja odbędzie się w ten weekend w CH Blue City w Warszawie.
Rocznie na świecie łowionych jest ok. 80 mln ton ryb. Z powodu ekspansywnych połowów, niedostatecznej ochrony ekosystemu morskiego i nieodpowiedzialnych praktyk rybackich wiele gatunków ryb jest zagrożonych przełowieniem. Z raportu FAO (ang. Food and Agriculture Organization of the United Nations – Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa) wynika, że blisko 90% światowych zasobów rybnych jest nadmiernie eksploatowanych bądź wręcz całkowicie wyeksploatowanych.
W ramach programu FRoSTA i MSC chcą uczyć świadomego wyboru konsumowanych ryb. W CH Blue City w Warszawie stanie mobilna ekspozycja edukacyjna popularyzująca wiedzę o rybach. Na odwiedzających czekają interaktywne stoiska, gry i zabawy edukacyjne oraz eksperci, którzy będą odpowiadać na pytania dotyczące wyboru ryb i zrównoważonego rybołówstwa.
Cykl wydarzeń pod hasłem potrwa do listopada br. Mobilna ekspozycja odwiedzi: 11 – 12 października, Centrum Handlowe Blue City, Warszawa; 18 – 19 października, Centrum Handlowe M1, Poznań; 25 – 26 października, Centrum Handlowe M1 Marki, Warszawa; 8 – 11 listopada, Galeria Krakowska, Kraków; 15 – 16 listopada, Galeria Przymorze, Gdańsk.
FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe oraz produkty z kurczaka i zioła. W 2014 r. wszystkie produkty rybne FRoSTY uzyskały niebieski certyfikat MSC.
MSC jest organizacją pozarządową założoną w 1997 roku z inicjatywy WWF i firmy Unilever. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację w łańcuchach dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
06.04.2023
Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych
-
05.04.2023
Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli