logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Foteliki na Pomorzu, ale nie w Gdańsku
23.06.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Foteliki na Pomorzu, ale nie w Gdańsku



Wystartowała 4. edycja kampanii na rzecz bezpieczeństwa dzieci „Taksówka z fotelikiem”, której organizatorem jest firma Liberty Direct. W ramach akcji od 17 czerwca z taksówek wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci będą mogli skorzystać mieszkańcy Gdyni, Sopotu, Rumii, Redy oraz Wejherowa. Rada Miasta Gdańska zakazała wyposażenia taksówek w foteliki dla dzieci – zgodnie z Uchwałą Rady Miasta bagażnik taksówki powinien być wolny od wszelkiego sprzętu dodatkowego, w związku z czym przewożenie w nim fotelików dla dzieci pomiędzy kursami nie jest możliwe.

Swoje stanowisko Urząd Miasta Gdańska argumentuje powołując się m.in. na Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którym „w czasie przewozu dziecka taksówką osobową nie ma obowiązku przewozu dziecka w wieku do 12 lat, nieprzekraczającego 150 cm wzrostu, w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci”.

Przedsięwzięcie wesprze kampania informacyjna, która obejmie działania BTL oraz public relations. Programowi patronują Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Przemysłowy Instytut Motoryzacji „PIMOT”. Hhonorowy patronat nad akcją objęli Prezydent Gdyni – Wojciech Szczurek oraz przewodniczący Rady Miasta Sopot – Wieczesław Augustyniak.

– Jednym z celów Liberty Direct jest realizacja działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że wszelkie działania społeczne powinny mieć wymiar praktyczny. Dlatego też w kolejnych miastach Polski, organizujemy akcję „Taksówka z fotelikiem”, w ramach której przekazaliśmy już korporacjom taksówkowym ponad 250 fotelików – mówi Rafał Karski, Dyrektor Marketingu Liberty Direct.

O możliwości zamówienia taksówki z fotelikiem będą informować siatki oraz naklejki umieszczane na szybach taksówek biorących udział w akcji oraz strony internetowe organizatora, partnerów i patronów akcji. Informacje będą także przekazywane przez infolinie: Liberty Direct oraz korporacji taksówkowych. Dodatkowo, w mediach trójmiejskich zostaną zorganizowane konkursy dla czytelników, w których będzie można wygrać foteliki dla dzieci.

W ramach programu Liberty Direct przekazała korporacjom z Gdyni, Sopotu, Rumii, Redy oraz Wejherowa 63 kołyski, foteliki i podstawki dla dzieci w wieku od pół roku do 12 lat. Kierowcy zostali przeszkoleni z zakresu ich prawidłowego montowania i stosowania, jak również bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodach. Zamówienie taksówki z fotelikiem nie wiąże się z dodatkowymi opłatami.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek