Folkowy uśmiech od GOSHICO i polskich designerów dla dzieci
„For Kids” to grupa polskich designerów zaangażowanych w akcję „Folk daje uśmiech” zorganizowaną przez markę GOSHICO. Celem akcji jest wsparcie onkologicznego oddziału dziecięcego w Centrum Matki i Dziecka w warszawskim szpitalu przy ulicy Kasprzaka.
Projekt polega na wspólnym stworzeniu przez uczestniczących w projekcie designerów kolekcji zainspirowanych szeroko rozumianym „motywem folkowym”.
– W Warszawie na ulicy Kasprzaka znajduje się onkologiczny oddział dziecięcy, w którym pomoc znajdują zarówno kilkumiesięczne dzieci, jak i nastolatki. Razem z siostrą miałyśmy ogromną przyjemność poznania tych młodych ludzi oraz ich rodziców i lekarzy. Sprzęt i pomoc medyczna są na najwyższym poziomie. Na oddziale panuje atmosfera serdeczności, ale od pierwszego momentu uderzają duże braki w wyposażeniu, które mogłoby owym małym pacjentom uprzyjemnić ten trudny czas. Aż trudno uwierzyć, że w dzisiejszych czasach w sali grupowej stoi mały telewizorek z ruchomą anteną z lat 90’tych oraz video z kasetami. W telewizji często widujemy świetnie wyposażone oddziały dziecięce, takie w których łatwiej znosi się długotrwałe leczenie. Pomyślałyśmy – możemy pomóc – mówi Małgo Kotlonek, która wraz z siostrą Agnieszką jest właścicielką firmy GOSHICO.
Akcja właśnie się rozpoczęła i potrwa do połowy października. Do akcji włączyło się wielu polskich designerów, którzy zainspirowani motywem folkowym do końca sierpnia stworzą własne projekty. Wszystkie zostaną zaprezentowane na specjalnie zorganizowanej wystawie, która będzie punktem kulminacyjnym projektu. Następnie projekty zostaną przekazane na aukcję. Uzyskane pieniądze zostaną przekazane warszawskiemu szpitalowi na ulicy Kasprzaka.
Marka GOSHICO organizuje całą akcję w porozumieniu z Fundacją Spełnionych Marzeń, która opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi m.in. z onkologicznego oddziału dziecięcego Centrum Matki i Dziecka.
Wsród zaangażowanych w projekt artystów są: Goshico, Alina Tyro-Niezgoda, Karina Królak, Dominika Bojko, Viola Lee, Bogusław Śliwiński, Joanna Rusin, MOHO Design, J. Sobiepanek, Nuskuart, PROTEIN DESIGN, Laskowscy Design, Magdalena Godawa, Lumière Essence, Małgorzata Baj, Karolina Szeląg, Poliszdizajn, Aga Pou, Monika Jaworska, Lew Jarmołowicz.
Akcję można śledzić na facebooku For Kids – Folk daje uśmiech.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy