logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Finał Recykling Rejsu
25.08.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Finał Recykling Rejsu



Zakończyła się akcja „Recykling – Rejs – odzyskuj tworzywa sztuczne” organizowana wspólnie przez Fundację PlasticsEurope Polska i Dominika Dobrowolskiego, podczas której wrocławski ekolog i podróżnik spłynął Odrą z okolic Wrocławia do Szczecina.

W ciągu dwóch tygodni trwania akcji w nadodrzańskich miastach odbyły się spotkania z NGO i samorządami oraz partnerem akcji – Fundacją PlasticsEurope Polska. Organizowano także akcje sprzątania śmieci i spotkania prasowe nt. wartości odpadów z tworzyw sztucznych oraz problemu zaśmiecenia polskich rzek.

Akcja „Recykling Rejs – odzyskuj tworzywa sztuczne” ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców na konieczność właściwego postępowania z wartościowymi odpadami. Inicjatywa porusza także problem zaśmiecenia środowiska wodnego. Odpady porzucone w środowisku często trafiają do rzek, a te odpady, które są lekkie i unoszą się na powierzchni wody ostatecznie dopłynąć mogą do morza.

Z inicjatywy europejskiego przemysłu tworzy sztucznych i w porozumieniu organizacjami przemysłu tworzyw sztucznych z całego świata w marcu 2011 podpisano „Wspólną Deklarację w sprawie rozwiązania problemu zaśmiecenia środowiska morskiego”. Wśród działań określonych w deklaracji znalazły się m.in.: promowanie najlepszych praktyk w zakresie zagospodarowania odpadami szczególnie w regionach nadmorskich oraz wzmocnienie zaangażowania w kierunku zwiększenia odzysku odpadów z tworzyw sztucznych poprzez recykling i odzysk energii.

System gospodarowania odpadami w Polsce jest tak zorganizowany, że ponad 90% wszystkich odpadów jest składowanych, a tylko kilka procent jest ponownie wykorzystywanzch poprzez odzysk i recykling.  W europejskich statystykach odpadowych Polska znajduje się na odległych miejscach listy.

Relacja i podsumowanie wyprawy: www.recykling-rejs.pl








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek