logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Finał Forum Przeciw Depresji
23.02.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Finał Forum Przeciw Depresji



Kończy się 3.edycja ogólnopolskiej kampanii Forum Przeciw Depresji organizowanej przez firmę Servier Polska przy współpracy z Fundacją Itaka. Kampanię zakończy happening na ulicach Warszawy organizowany 23 lutego – w Światowym Dniu Walki z Depresją.

Tegoroczna edycja wydarzenia koncentrowała się głównie na zagadnieniach związanych z poznaniem przyczyn powodujących rozwój depresji, m.in. zaburzeniami rytmów okołodobowych, których normalizacja, według ostatnich badań, może stać się nową metodą leczenia depresji.

Celem kampanii jest szerzenie wiedzy w zakresie problematyki depresji oraz uświadomienie społeczeństwu, że depresja jest poważną chorobą, którą trzeba i można leczyć. Ma także pomóc przełamać opór i niechęć osób chorych i ich rodzin przed zgłaszaniem się do lekarzy, terapeutów i grup wsparcia.

– Depresja to nie jest chwilowy smutek, który minie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. To jest choroba, która nie minie, jeśli nie zgłosimy się do specjalisty i nie zaczniemy leczenia – powiedział Michał Czyżewski, psychoterapeuta i wiceprezes Fundacji Itaka – Centrum Poszukiwania Ludzi Zaginionych, współorganizatora kampanii.

W tym roku w sześciu największych miastach Polski odbyły się Dni Otwarte Forum Przeciw Depresji, podczas których zainteresowane osoby mogły wziąć udział w otwartych wykładach tematycznych ekspertów w dziedzinie psychiatrii i psychologii. W programie były również dyżury i konsultacje lekarzy psychiatrów w specjalnie zaaranżowanych gabinetach.

Jednym z elementów kampanii był także konkurs „24 godziny życia w depresji” na etiudę filmową lub komiks kierowany do studentów uczelni artystycznych i amatorów. Do konkursu zgłoszono 38 prac (17 etiud i 21 komiksów), z których 37 spełniły wymogi regulaminu i zostały poddane ocenie Jury.

W kategorii komiks I miejsce zajął Piotr Zając za pracę „24h życia w depresji”, a cztery wyróżnienia otrzymali: Łukasz Jagielski za pracę „23 godziny nadziei”, Olga Wróbel za pracę „Po nocy dzień”, Katarzyna Pustoła, Bez tytułu, Agnieszka Święch „Tam bywam”.

W kategorii etiuda I miejsce zajął Paweł Kowalik za pracę „Drzwi”, II miejsce przypadło Mateuszowi Ożyńskiemu za pracę „Cień”. Wyróżnienia otrzymali: Łukasz Dębski za pracę „Mięso” oraz Anka Krzyżanowski i Agata Krzyżanowski za pracę „Suiright”. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 18 lutego podczas Dnia Otwartego w Warszawie.

Przez cały rok działa Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji Itaka 022 654 40 41. Jest on czynny we wszystkie poniedziałki i czwartki w godz. 17.00-20.00, a podczas Światowego Dnia Walki z Depresją będzie funkcjonował od godziny 12.00 do 22.00. Przy telefonie dyżurują lekarze psychiatrzy – specjaliści od leczenia depresji. Udzielają porad, wspierają chorych i ich rodziny.

W ramach kampanii utworzona jest także strona www.forumprzeciwdepresji.pl, która powstała z myślą o osobach chorych na depresję i tych, których bliscy lub znajomi zmagają się z tą chorobą. Za jej pośrednictwem można uzyskać wiele informacji dotyczących depresji, można także wykonać indywidualny test ryzyka wystąpienia depresji.

Światowa Organizacja Zdrowia uważa depresję za jeden z najcięższych problemów zdrowotnych. Zajmuje ona czwarte miejsce na liście najczęstszych schorzeń gnębiących ludzi, a szacuje się, że do 2020 r. może przesunąć się na miejsce drugie – tuż po niedokrwiennej chorobie serca. W Polsce 17% osób wymaga leczenia z powodu depresji, ale lekarze oceniają, że faktyczna liczba tych, którzy potrzebują pomocy jest dwukrotnie wyższa, czyli przekracza 30%.

Więcej informacji www.forumprzeciwdepresji.pl
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek