logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  23.02.2009

Finał Forum Przeciw Depresji



Kończy się 3.edycja ogólnopolskiej kampanii Forum Przeciw Depresji organizowanej przez firmę Servier Polska przy współpracy z Fundacją Itaka. Kampanię zakończy happening na ulicach Warszawy organizowany 23 lutego – w Światowym Dniu Walki z Depresją.

Tegoroczna edycja wydarzenia koncentrowała się głównie na zagadnieniach związanych z poznaniem przyczyn powodujących rozwój depresji, m.in. zaburzeniami rytmów okołodobowych, których normalizacja, według ostatnich badań, może stać się nową metodą leczenia depresji.

Celem kampanii jest szerzenie wiedzy w zakresie problematyki depresji oraz uświadomienie społeczeństwu, że depresja jest poważną chorobą, którą trzeba i można leczyć. Ma także pomóc przełamać opór i niechęć osób chorych i ich rodzin przed zgłaszaniem się do lekarzy, terapeutów i grup wsparcia.

– Depresja to nie jest chwilowy smutek, który minie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. To jest choroba, która nie minie, jeśli nie zgłosimy się do specjalisty i nie zaczniemy leczenia – powiedział Michał Czyżewski, psychoterapeuta i wiceprezes Fundacji Itaka – Centrum Poszukiwania Ludzi Zaginionych, współorganizatora kampanii.

W tym roku w sześciu największych miastach Polski odbyły się Dni Otwarte Forum Przeciw Depresji, podczas których zainteresowane osoby mogły wziąć udział w otwartych wykładach tematycznych ekspertów w dziedzinie psychiatrii i psychologii. W programie były również dyżury i konsultacje lekarzy psychiatrów w specjalnie zaaranżowanych gabinetach.

Jednym z elementów kampanii był także konkurs „24 godziny życia w depresji” na etiudę filmową lub komiks kierowany do studentów uczelni artystycznych i amatorów. Do konkursu zgłoszono 38 prac (17 etiud i 21 komiksów), z których 37 spełniły wymogi regulaminu i zostały poddane ocenie Jury.

W kategorii komiks I miejsce zajął Piotr Zając za pracę „24h życia w depresji”, a cztery wyróżnienia otrzymali: Łukasz Jagielski za pracę „23 godziny nadziei”, Olga Wróbel za pracę „Po nocy dzień”, Katarzyna Pustoła, Bez tytułu, Agnieszka Święch „Tam bywam”.

W kategorii etiuda I miejsce zajął Paweł Kowalik za pracę „Drzwi”, II miejsce przypadło Mateuszowi Ożyńskiemu za pracę „Cień”. Wyróżnienia otrzymali: Łukasz Dębski za pracę „Mięso” oraz Anka Krzyżanowski i Agata Krzyżanowski za pracę „Suiright”. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 18 lutego podczas Dnia Otwartego w Warszawie.

Przez cały rok działa Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji Itaka 022 654 40 41. Jest on czynny we wszystkie poniedziałki i czwartki w godz. 17.00-20.00, a podczas Światowego Dnia Walki z Depresją będzie funkcjonował od godziny 12.00 do 22.00. Przy telefonie dyżurują lekarze psychiatrzy – specjaliści od leczenia depresji. Udzielają porad, wspierają chorych i ich rodziny.

W ramach kampanii utworzona jest także strona www.forumprzeciwdepresji.pl, która powstała z myślą o osobach chorych na depresję i tych, których bliscy lub znajomi zmagają się z tą chorobą. Za jej pośrednictwem można uzyskać wiele informacji dotyczących depresji, można także wykonać indywidualny test ryzyka wystąpienia depresji.

Światowa Organizacja Zdrowia uważa depresję za jeden z najcięższych problemów zdrowotnych. Zajmuje ona czwarte miejsce na liście najczęstszych schorzeń gnębiących ludzi, a szacuje się, że do 2020 r. może przesunąć się na miejsce drugie – tuż po niedokrwiennej chorobie serca. W Polsce 17% osób wymaga leczenia z powodu depresji, ale lekarze oceniają, że faktyczna liczba tych, którzy potrzebują pomocy jest dwukrotnie wyższa, czyli przekracza 30%.

Więcej informacji www.forumprzeciwdepresji.pl
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek