Od 1 kwietnia na butelkach i puszkach piwa pojawić mają się komunikaty apelujące o nieprowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu. Symbol „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” znajdzie się na butelkach i puszkach piwa produkowanych przez browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Inicjatywa jest częścią realizowanej przez przemysł piwowarski polityki edukowania konsumentów w kwestii odpowiedzialnej konsumpcji piwa.
Jak poinformowała Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie, udostępnienie przez producentów części etykiety piwa i wprowadzenie symbolu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” nie jest działaniem jednorazowym. Będzie stałym elementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralną częścią prowadzonych przez Browary Polskie działań edukacyjnych.
Oznakowanie opakowań jest wspólną inicjatywą browarów: Kompanii Piwowarskiej SA, Grupy Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce. Browary te podpisały porozumienie regulujące zasady stosowania symbolu na opakowaniach piwa.
Polskie Browary chcą włączyć w akcję również regionalnych producentów piwa. Zaprasza ich do tego Danuta Gut: – Wszyscy ci, którzy będą chcieli ten komunikat (umieścić na opakowaniu) i włączyć się w działania edukacyjne, będą mogli z tego skorzystać. Nie wszystkich jednak stać na taki wydatek – wprowadzenie nowych opakowań z logiem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. – Tak naprawdę w obecnym okresie nie jesteśmy na to przygotowani – przyznaje Aleksander Wolak, dyrektor browaru Konstancin.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przed kampanią przekaz w pierwszej osobie, dotyczący nieprowadzenia pojazdów po wypiciu alkoholu na opakowaniu piwa sprawia, że konsument się z nim utożsamia. Wiadomość wydaje się wtedy wiarygodna oraz ma potencjał do zmiany zachowań kierowców.
Wprowadzenie znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wpisuje się w strategię realizowanego przez producentów piwa programu edukacyjnego „Prowadzący – niepijący”. Browary Polskie 25 października 2006 roku, podpisały Europejską Kartę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (European Road Safety Charter). To projekt Komisji Europejskiej, którego celem jest podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie oraz zmniejszenie o połowę liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do 2010 r. Jako sygnatariusz karty Browary Polskie zobowiązały się w ciągu trzech lat (2007-2009) prowadzić działania w zakresie kształtowania bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym oraz edukować, aby po spożyciu alkoholu kierowcy nie prowadzili samochodów.
Kolejna faza kampanii „Prowadzący – niepijący” planowana jest na 18 kwietnia – odbędzie się w Lublinie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będzie stworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy, sygnowanego dokładnie tym samym symbolem, który jest na etykietach piwa.
M.Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy