logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Energa obrączkuje bociany
21.06.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Energa obrączkuje bociany



Pracownicy Grupy ENERGA angażują się w ochronę polskich bocianów, które często gnieżdżą się na słupach elektroenergetycznych. Co roku montują i remontują specjalne platformy pod gniazda, które niwelują zagrożenie dla tych ptaków i chronią ich pisklęta.

– Projekt obrączkowania bocianów przez energetyków to bardzo nowatorskie podejście, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – mówi Krzysztof Konieczny, prezes Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Przyrody „pro Natura”. – Od kiedy bociany przeniosły się na słupy energetyczne, ornitolodzy stracili dostęp do gniazd. Osobami, które posiadają uprawnienia do pracy na wysokości oraz odpowiednie doświadczenie są właśnie energetycy.

W tym roku ekipa Energi zamierza zaobrączkować 1500 piskląt, jednak – jak alarmują ornitolodzy – wykonanie tego planu może być trudne, gdyż z powodu chłodu i silnych opadów deszczu młodych ptaków jest w tym roku mniej.

Cały projekt zakłada zaobrączkowanie około 5 tysięcy piskląt do końca 2012 r. oraz odczytywanie znakowania podczas powrotów bocianów do Polski. Celem znakowania piskląt jest umożliwienie śledzenie losów bocianów po opuszczeniu gniazd na trasach ich wędrówek po Europie i Afryce. Zdobyte w ten sposób informacje pomagają w ochronie tych ptaków, pozwalają lepiej poznać zagrożenia, na które narażone są te ptaki w środowisku zmienianym przez człowieka.

„Energetyczni obrączkarze” to kolejna wspólna inicjatywa PTPP „pro Natura” oraz Grupy ENERGA. Od listopada 2008 r. działa „Fundusz dla Przyrody” www.FunduszdlaPrzyrody.pl – inicjatywa, której celem jest dystrybucja środków na rzecz projektów z zakresu czynnej ochrony przyrody.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek