Firma farmaceutyczna Eli Lilly prowadzi w Polsce i Europie kampanię „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” dotyczącą zdrowia seksualnego mężczyzn. W Polsce problem zaburzeń erekcji może dotyczyć ok. 2,6 miliona mężczyzn, a na śweicie ok. 190 milionów. Po 40 roku życia 40% z nich ma zaburzenia erekcji, z czego w 95% przypadków można skutecznie leczyć. Kampania nie jest stricte społeczna, ponieważ poprzez nią firma promuje swój produkt przeciwko zaburzeniom erekcji.
Temat sprawności seksualnej, będącej de facto wyznacznikiem zdrowia mężczyzn, jest na ogół bagatelizowany oraz pomijany milczeniem. Statystycznemu mężczyźnie dwa lata zajmuje podjęcie decyzji, po stwierdzeniu problemu ze zdrowiem, zanim uda się do lekarza. W tym czasie zaburzenia przybierają na sile.
Popularnym wytłumaczeniem problemu jest argument, że zaburzenia erekcji są normalne dla średniego i starszego wieku, dlatego nie da się ich efektywnie leczyć. W konsekwencji liczba mężczyzn zgłaszających się do lekarza jest niska. Problemem jest również fakt braku szybkiej dostępności do specjalistów. By uzyskać poradę urologa mężczyzna musi najpierw otrzymać skierowanie od internisty, a następnie zapisać się do właściwego lekarza. Czas oczekiwania na wizytę wynosi nawet kilka miesięcy. Konsultacje seksuologów nie są objęte koszykiem świadczeń refundowanych przez NFZ. Wizyty są w płatne. Leki stosowane w zaburzeniach erekcji nie są refundowane.
Zaburzenia erekcji mogą być objawem rozwijających się schorzeń – m.in. cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy, chorób neurologicznych. Diagnoza nie jest możliwa bez konsultacji z lekarzem. Pojawiające się problemy są tłumaczone stresem, pracą, problemami rodzinnymi. Tymczasem stres oraz zaburzenia emocjonalne dotyczą tylko ok. 20% przypadków.
Celem działań organizatorów kampanii „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” jest uświadomienie mężczyznom, że zaburzenia erekcji to problem, któremu można skutecznie zaradzić – podejmując działania jak najszybciej. Pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

