logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Eli Lilly ujawnia intymny problem mężczyzn
17.06.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Eli Lilly ujawnia intymny problem mężczyzn

Your browser does not support the video tag.


Firma farmaceutyczna Eli Lilly prowadzi w Polsce i Europie kampanię „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” dotyczącą zdrowia seksualnego mężczyzn. W Polsce problem zaburzeń erekcji może dotyczyć ok. 2,6 miliona mężczyzn, a na śweicie ok. 190 milionów. Po 40 roku życia 40% z nich ma zaburzenia erekcji, z czego w 95% przypadków można skutecznie leczyć. Kampania nie jest stricte społeczna, ponieważ poprzez nią firma promuje swój produkt przeciwko zaburzeniom erekcji.

Temat sprawności seksualnej, będącej de facto wyznacznikiem zdrowia mężczyzn, jest na ogół bagatelizowany oraz pomijany milczeniem. Statystycznemu mężczyźnie dwa lata zajmuje podjęcie decyzji, po stwierdzeniu problemu ze zdrowiem, zanim uda się do lekarza. W tym czasie zaburzenia przybierają na sile.

Popularnym wytłumaczeniem problemu jest argument, że zaburzenia erekcji są normalne dla średniego i starszego wieku, dlatego nie da się ich efektywnie leczyć. W konsekwencji liczba mężczyzn zgłaszających się do lekarza jest niska. Problemem jest również fakt braku szybkiej dostępności do specjalistów. By uzyskać poradę urologa mężczyzna musi najpierw otrzymać skierowanie od internisty, a następnie zapisać się do właściwego lekarza. Czas oczekiwania na wizytę wynosi nawet kilka miesięcy. Konsultacje seksuologów nie są objęte koszykiem świadczeń refundowanych przez NFZ. Wizyty są w płatne. Leki stosowane w zaburzeniach erekcji nie są refundowane.

Zaburzenia erekcji mogą być objawem rozwijających się schorzeń – m.in. cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy, chorób neurologicznych. Diagnoza nie jest możliwa bez konsultacji z lekarzem. Pojawiające się problemy są tłumaczone stresem, pracą, problemami rodzinnymi. Tymczasem stres oraz zaburzenia emocjonalne dotyczą tylko ok. 20% przypadków.

Celem działań organizatorów kampanii „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” jest uświadomienie mężczyznom, że zaburzenia erekcji to problem, któremu można skutecznie zaradzić – podejmując działania jak najszybciej. Pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek