Firma farmaceutyczna Eli Lilly prowadzi w Polsce i Europie kampanię „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” dotyczącą zdrowia seksualnego mężczyzn. W Polsce problem zaburzeń erekcji może dotyczyć ok. 2,6 miliona mężczyzn, a na śweicie ok. 190 milionów. Po 40 roku życia 40% z nich ma zaburzenia erekcji, z czego w 95% przypadków można skutecznie leczyć. Kampania nie jest stricte społeczna, ponieważ poprzez nią firma promuje swój produkt przeciwko zaburzeniom erekcji.
Temat sprawności seksualnej, będącej de facto wyznacznikiem zdrowia mężczyzn, jest na ogół bagatelizowany oraz pomijany milczeniem. Statystycznemu mężczyźnie dwa lata zajmuje podjęcie decyzji, po stwierdzeniu problemu ze zdrowiem, zanim uda się do lekarza. W tym czasie zaburzenia przybierają na sile.
Popularnym wytłumaczeniem problemu jest argument, że zaburzenia erekcji są normalne dla średniego i starszego wieku, dlatego nie da się ich efektywnie leczyć. W konsekwencji liczba mężczyzn zgłaszających się do lekarza jest niska. Problemem jest również fakt braku szybkiej dostępności do specjalistów. By uzyskać poradę urologa mężczyzna musi najpierw otrzymać skierowanie od internisty, a następnie zapisać się do właściwego lekarza. Czas oczekiwania na wizytę wynosi nawet kilka miesięcy. Konsultacje seksuologów nie są objęte koszykiem świadczeń refundowanych przez NFZ. Wizyty są w płatne. Leki stosowane w zaburzeniach erekcji nie są refundowane.
Zaburzenia erekcji mogą być objawem rozwijających się schorzeń – m.in. cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy, chorób neurologicznych. Diagnoza nie jest możliwa bez konsultacji z lekarzem. Pojawiające się problemy są tłumaczone stresem, pracą, problemami rodzinnymi. Tymczasem stres oraz zaburzenia emocjonalne dotyczą tylko ok. 20% przypadków.
Celem działań organizatorów kampanii „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem” jest uświadomienie mężczyznom, że zaburzenia erekcji to problem, któremu można skutecznie zaradzić – podejmując działania jak najszybciej. Pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO