W czasie sponsorowanego przez markę Heineken Open’era Grupa Żywiec zachęcała festiwalowiczów do udziału w działaniach proekologicznych.
Każdy uczestnik festiwalu, który do namiotu Enjoy Responsibly obok sceny głównej przyniósł plastikowe kubki po piwie otrzymywał od wolontariuszy nagrodę. Za 200 kubków oddanych do recyklingu – 1 koc Heinekena (łącznie rozdysponowano 900 kocy), za 100 szt. – mógł uszyć torbę ze zużytych banerów wykorzystanych w kampaniach reklamowych marki Heineken, a za 50 kubków – wykonać własnoręcznie, pod okiem stylistów i designerów mody, biżuterię z materiałów z odzysku np. kapsli po piwie.
W ciągu 5 dni do namiotu Enjoy Responsibly festiwalowicze przynieśli ponad 235 tys. kubków. Zostały one sprasowane, a następnie przekazano je do recyklingu. W ten sposób na tegorocznym Openerze odzyskano 1,65 tony plastiku. Trzech rekordzistów przyniosło do recyklingu jednorazowo po 2200 kubków. Zbierali je przez 3 godziny. Wąż utworzony z kubków miał łącznie 13 metrów długości.
Uczestnicy Open’era własnoręcznie uszyli prawie 300 ekotoreb i 15 ekokopertówek. Do szycia wykorzystali 200 m2 niepotrzebnych bannerów ze zrealizowanych kampanii reklamowych, 450 m taśmy na uchwyty i 1500 m nici. Na warsztatach designerskich powstało ok. 470 sztuk biżuterii. Do jej wykonania pod okiem stylistów wykorzystano ok. 500 m sznurka, co najmniej 1700 kapsli i ok. 200 zawleczek od puszek po piwie. Zorganizowano też punkty, w których uczestnicy mogli segregować papier i plastik do recyklingu i ustawiono panele słoneczne na polu namiotowym, dzięki którym festiwalowicze doładowywali telefony komórkowe.
Akcja Enjoy Responsibly była prowadzona na Openerze po raz czwarty. W czasie tej edycji koordynowała ją grupa 24 wolontariuszy, którzy na co dzień są pracownikami Grupy Żywiec.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany