logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Dania, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  22.10.2019

Ekologiczne opakowania – wyzwanie dla koncernów



Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia około osiem milionów ton plastikowych odpadów. To tak, jakby co minutę opróżniać do oceanu zawartość jednej śmieciarki. Stworzenie ekologicznych opakowań na produkty jest zatem jednym z najpilniejszych wyzwań, przed jakim stoją koncerny na całym świecie.

Przykładem może być choćby koncern Procter & Gamble i marka Head & Shoulders, które wprowadziły na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20 procentach z plastiku zebranego na plażach. Aby stworzyć butelkę, Head & Shoulders połączyło siły z ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady oraz SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. W efekcie na kilkanaście rynków na świecie trafiło już ponad milion butelek z plastiku zebranego na plażach. W Polsce produkty z tej serii oferowane są w sklepach sieci Carrefour.

Butelka Head & Shoulders z plastikowych odpadów zebranych na plażach powstała dzięki pracy setek wolontariuszy. Akcja sprzątania plaży odbyła się również w Polsce, 23 września br. w Warszawie. Kilkudziesięciu wolontariuszy wspólnie z przedstawicielami Fundacji Nasza Ziemia, podczas jednego dnia zebrało około 230 kg odpadów, znajdujących się w pobliżu plaży „Poniatówka” nad Wisłą. Butelka Head & Shoulders wykonana z plastiku plażowego jest dostępna w Carrefour od września 2019 roku.

22 października w Warszawie, podczas konferencji Sustainability Confex 2019, butelka Head & Shoulders, wykonana z plastiku zebranego na plażach, otrzymała nagrodę Sustainability FMCG Award 2019 w kategorii Innowacyjne Opakowania.

Z kolei Grupa Carlsberg intensywnie pracuje nad stworzeniem pierwszej „papierowej” butelki, Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien roślinnych. Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek. Opakowania mają specjalną wewnętrzną powłokę, dzięki której butelki mogą być napełniane piwem i w pełni nadają się do recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz z tworzywa sztucznego PET pozyskanego z recyclingu, a drugi w stu proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF (biodegradowalnego polimeru). Oba prototypy posłużą do testów, aby sprawdzić właściwości barierowe poszczególnych materiałów, czyli czy np. chronią piwo przed utratą jakości. Dzięki tym testom Carlsberg chce opracować butelkę, która będzie w stu procentach wytworzona z materiałów organicznych (bio-based bottle), bez użycia syntetycznych polimerów (nie biodegradowalnych).

Prace nad stworzeniem butelki na piwo z włókna drzewnego ruszyły w 2015 roku. W efekcie, dzięki wsparciu m.in. naukowców z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego oraz Duńskiego Funduszu Innowacji (Innovation Fund Denmark) powstało Paboco – Paper Bottle Company – przedsięwzięcie specjalizujące się w produkcji butelek. Firma Paboco zainicjowała powstanie społeczności, która wspólnie będzie działać na rzecz innowacyjnych opakowań papierowych. Inicjatywa zrzeszać będzie globalne firmy i światowych ekspertów, których misją jest rozwój zrównoważonych opakowań najwyższej jakości, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko. Oprócz Grupy Carlsberg dołączą do niej m.in. takie firmy, jak The Coca-Cola Company, The Absolut Company i L’Oréal. Najważniejsza jest praca zespołowa. Współpracujemy na każdym etapie łańcucha wartości, identyfikując ryzyka i wierząc, że „papierowa butelka” stanie się rzeczywistością i fundamentalnie zmieni przemysł opakowaniowy – mówi Gittan Schiöld, interim CEO w Paboco.



Nazwa wydarzenia:
Prace nad opakowaniami biodegradowalnymi
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska, Dania
Nadawca:
Procter & Gamble; Grupa Carlsberg





polecamy ─── 05.01.2021

Jedenaste: Nie produkuj śmieci – finał 21. konkursu Galerii Plakatu AMS


Zofia Wawrzyniak z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zwyciężyła w 21. konkursie Galerii Plakatu AMS. Jury przyznało także pięć...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.03.2021

    82% Polaków uważa, że Kościół powinien zachować neutralność wobec polityki


  • 26.02.2021

    Brzydkie słowa to brzydkie hasła


  • 26.02.2021

    Ruszył portal Onkorodzice.pl


  • 26.02.2021

    Więcej zieleni, mniej betonu. Wiedeń rewitalizuje Praterstern


  • 25.02.2021

    „Wiem, zatrudniam, zyskuję” – trwa kampania promująca zatrudnianie migrantów


  • 25.02.2021

    Radio TOK FM wspiera białoruskie dziennikarki i więźniów politycznych


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek