FagorMastercook, firma z branży AGD, rozpoczęła 5-miesięczną akcję edukacyjną „Eko-punkt” adresowaną do swoich pracowników. Punkty informacji środowiskowej, zlokalizowane na terenie firmy mają udowodnić, że zachowania proekologiczne nie tylko chronią środowisko, ale także przynoszą wymierne korzyści finansowe.
Celem zainicjowanego przedsięwzięcia jest podniesienie świadomości ekologicznej pracowników firmy oraz umocnienie wizerunku marki Mastercook jako przyjaznej środowisku. Elementami działań edukacyjnych są filmy, akcja mailingowa i plakatowa pokazująca konkretne, łatwe do wdrożenia rozwiązania, umożliwiające nie tylko zmniejszenie ilości użytkowanej wody, czy energii elektrycznej, ale także bardziej efektywną gospodarkę odpadami. Dodatkowo w Eko-punktach dostępne są książeczki ze szczegółowymi wyliczeniami, jakie kwoty można zaoszczędzić w domowym budżecie dzięki eko-gospodarowaniu. Punkty to także pojemniki, do których można wrzucać zużyte baterie wykorzystane w pracy lub w domu.
Eko-punkty w całości wykonane są z odpadów produkcyjnych, łącznie z magnesami służącymi do przywieszania plakatów informacyjnych, które są odpadem produkcyjnym z linii wytwarzania lodówek.
– Zgodnie z naszą polityką zrównoważonego rozwoju realizujemy założone cele z poszanowaniem środowiska naturalnego. Już na etapie projektowania produktów myślimy o właściwym procesie ich wytwarzania – o minimalizowaniu odpadów, poprawie jakości ścieków, redukcji emisji, jak również o oddziaływaniu wyrobu w fazie jego użytkowania przez klienta, a więc o zmniejszeniu zużycia wody, energii, czy wykorzystywanych detergentów. Dokładamy starań, aby kształtować proekologiczne postawy naszych pracowników, partnerów handlowych i klientów. A wszystko to robimy w trosce o środowisko – mówi Ewa Paszkiewicz, Szef ds. Zintegrowanych Systemów ISO w FagorMastercook.
Akcję poprzedziły badania ankietowe świadomości ekologicznej pracowników, które zostaną powtórzone po jej zakończeniu. Otrzymany w ten sposób materiał porównawczy posłuży ocenie efektywności przeprowadzonych działań.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany