logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  21.09.2012

Eco in przyznaje „Zielone okna”



Głównym celem kampanii „Zielone okno – wyrzuć rtęć ze swojego życia” jest uświadomienie Polakom zagrożeń związanych z wykorzystywaniem rtęci w produkcji i przemyśle oraz wywołanie społecznej debaty na temat rtęci. Akcję zainicjowały produkująca masy do szyb zespolonych firma eco in, Fundacja Nasza Ziemia oraz Biuro Informacji Toksykologicznej.

Z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii wynika, że Polacy niewiele wiedzą na temat zastosowań rtęci i bagatelizują zagrożenia z nią związane. Ponadto wykazało ono, że konsumenci mają znikomą świadomość tego, w których produktach może znajdować się rtęć. Wyjątkiem są termometry – 77% badanych kojarzy je z tym toksycznym metalem. Jednak o tym, że może ona znajdować się w oknach wie 9% Polaków. Badani nie wiedzieli też, jak postępować z rozlaną rtęcią – 54% przyznaje, że nie zna sposobu, aby ją zneutralizować i uniknąć zatrucia.

Na działania składa się film edukacyjny, konkurs dla producentów okien i deweloperów oraz akcja edukacji ekologicznej dla dzieci. Branża okienna wykorzystuje do produkcji w Polsce około 1,5 t rtęci rocznie. W ramach konkursu „Zielone Okno” organizatorzy wyłonili dotychczas pięć firm, których produkty nie zawierają tego toksycznego pierwiastka, co oznacza, że są bezpieczne dla zdrowia i środowiska, tak podczas procesu produkcji, jak i gospodarowania odpadami.  Od 23 maja certyfikatami swoje produkty mogą oznaczać: „BAJCAR” Bronisław Bajcar, OKNOPLAST, Polskie Szyby Termoizolacyjne, PPHU TERMOIZOL oraz Dobroplast Fabryka okien i drzwi PCV. Nagrodzone firmy przez rok będą mogły znakować swoje produkty logiem „Zielone Okno” oraz wykorzystywać je w komunikacji.

W ramach kampanii uruchomiona została także strona internetowa www.zieloneokno.org, na której można obejrzeć zrealizowany w ramach projektu film edukacyjny, przeczytać szczegółowy raport z badania oraz dowiedzieć się, w jaki sposób zneutralizować rozlaną rtęć. Na stronie organizatorzy umieszczać będą szczegółowe informacje o kolejnych odsłonach działań w ramach kampanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek