Dziwnie jest, gdy we własnym domu pojawia się nagle dziwny człowiek z dziwnym pytaniem: „Czy nie uwielbiasz wody lecącej z kranu? Ten strumień wygląda jak mały wodospad, a umywalka powoli zamienia się w basen!” – mówi z „dziwną” radością w głosie do mężczyzny myjącego zęby. Z odkręconego przez ten czas kranu leje się woda.
Każdy z trzech spotów opisujących trzy tego typu sytuacje opatrzono hasłem „Wasting Water is Weird” („Marnowanie Wody jest Dziwactwem”). „Dziwny” człowiek, czyli Rip the Drip, pojawia się we wszystkich trzech sytuacjach: w pierwszej ekscytuje się strumieniem wody niepotrzebnie płynącej z kranu, w drugiej naśladuje odgłosy, jakie wydaje woda w pustej zmywarce, w ostatniej zachwyca się "rzeką" bezmyślnie wylewającą się ze szlaucha.
Spoty ukazują codzienne sytuacje, w których przez bezmyślność ludzie marnują wodę. Tymczasem organizacje ekologiczne na całym świecie alarmują, czym może skończyć się takie zachowanie. Nadmierne zużycie wody może prowadzić do obniżenia wód gruntowych i wysychania zbiorników. Jak donosi Międzynarodowy Instytut Gospodarki Wodnej, aż jedna trzecia ludzkości cierpi na niedostatek wody.
Kampanię przygotowała agencja Shelton Group z Knoxville w USA na zlecenie Environmental Protection Agency z udziałem Kohler, Lowe’s, Bosh’a i Procter & Gamble. W ramach kampanii przygotowano także stronę internetową www.wastingwaterisweird.com.
K.Zawadzka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo