logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi 2021
22.04.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO

Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi 2021



22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi – najważniejsze i najbardziej znane ze świąt ekologicznych. Pierwszą osobą, która wyszła z ideą ustanowienia tego święta, był amerykański aktywista John McConnell. Swój pomysł przedstawił w 1969 roku, podczas konferencji UNESCO dotyczącej środowiska naturalnego. Początkowo Dzień Ziemi miał być obchodzony w równonoc wiosenną na półkuli północnej, czyli 20 lub 21 marca. Ostatecznie jednak przyjęła się data 22 kwietnia. Spory udział miał w tym amerykański senator Gaylord Nelson, który – przejęty postępującą degradacją środowiska, w tym wyciekami ropy u wybrzeża Kalifornii – zaproponował przeprowadzenie ogólnonarodowego protestu. Odbył się on 22 kwietnia 1970 roku i wzięło w nim udział ok. 20 mln Amerykanów.

W tym roku Światowy Dzień Ziemi 2021 odbędzie się pod hasłem „Przywróć naszą Ziemię”. Z powodu pandemii Covid-19 obchody mają przed wszystkim charakter wirtualny, jednak mimo przeciwności udało się zorganizować i zrealizować wiele interesujących inicjatyw. Oto kilka z nich:

1. Z okazji Dnia Ziemi Biedronka, przy wsparciu Stowarzyszenia Czysta Polska, wzięły pod opiekę najstarsze drzewa w Polsce. Słynny Dąb Bartek, Dąb Bażyńskiego oraz najstarsze drzewo w Polsce, Cis Henryk, dołączyły tym samym do Dębu Bolka z lubelskiego Hniszewa, którym sieć Biedronka opiekuje się od zeszłego roku. Biedronka sfinansuje m.in. instalacje nawadniającą, zabiegi pielęgnacyjne, oraz prace zabezpieczające i monitoring tych wspaniałych pomników przyrody.

2. Klub Gaja, wspólnie z EY Global Delivery Services Poland, posadził 3700 drzew owocowych. Dzikie grusze i jabłonie będą rosły na terenach zniszczonych przez huragan stulecia, który w 2017 r. przeszedł m.in. przez Bory Tucholskie i uszkodził ponad 120 tys. ha lasu, w tym około 40 tys. ha całkowicie. Posadzenie dzikich grusz i jabłoni na terenach dotkniętych klęską żywiołową pomoże w zwiększeniu różnorodności biologicznej odnawianego lasu oraz zapewnieni bazę pokarmową i schronienie dla dzikich zwierząt.

3. W ramach 3. edycji Operacji Czysta Rzeka ponad 4600 wolontariuszy przez niemal miesiąc oczyściło tereny zielone z co najmniej 143 ton śmieci. Oznacza to, że ponad 9,5 tysiąca worków z różnego rodzaju odpadami trafiło do miejsc utylizacji. Opublikowany dzisiaj komunikat ma charakter cząstkowy – są to na razie dane z połowy akcji. Pełny raport ze sprzątania w ramach trzeciej edycji Operacji Czysta Rzeka poznamy po majówce.

4. Planet Heroes we współpracy z Centrum UNEP/GRID-Warszawa w ramach partnerstwa „Razem dla Środowiska” zapraszają do wspólnego sprzątania parków, lasów i brzegów rzek w swojej okolicy. Każdy worek zebranych odpadów to wsparcie dla wybranej fundacji ekologicznej. Partnerem akcji jest Coca-Cola HBC Polska. O wszystkich szczegółach akcji można dowiedzieć się TUTAJ.

5. 22 kwietnia startuje kampania #KlimatNaZmiany prowadzona przez organizacje z 13 krajów europejskich, polskim partnerem jest Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie. Głównym celem projektu jest zwrócenie uwagi na wpływ obecnego modelu gospodarczego i naszego stylu życia na zmiany klimatu, a w rezultacie na migracje klimatyczne. Kluczowym elementem kampanii #KlimatNaZmiany jest raport Co młodzież mówi o zmianach klimatu? Wyniki sondażu. Opiera się on na wynikach badania przeprowadzonego między 29 października a 19 listopada 2020 roku wśród młodych ludzi (w wieku od 15 do 35 lat) w 23 krajach europejskich, w tym w Polsce. Więcej o kampanii można dowiedzieć się TUTAJ. Pełen raport w formacie pdf można pobrać TUTAJ.

6. UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, IKEA Retail Polska oraz Onet.pl, wspólnie, jako partnerzy, rozpoczynają kampanię społeczną „TAK! dla edukacji klimatycznej”. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na potrzebę uzupełnienia podstawy programowej w szkołach o rzetelną i opartą na potwierdzonych danych naukowych edukację na temat zmiany i ochrony klimatu. Na stronie www.edukacjaklimatyczna.com znajduje się petycja, dzięki której tysiące ludzi w Polsce mogą wyrazić swoje poparcie dla inicjatywy. Oficjalny hashtag kampanii to #TakDlaEdukacjiKlimatycznej. Klip promujący kampanię można obejrzeć TUTAJ.

7. Przemysł modowy odpowiada za emisję 5% wszystkich gazów cieplarnianych i aż 20% światowego zużycia wody. Z okazji Światowego Dnia Ziemi Vogue Polska opublikował raport dotyczący zachowań konsumenckich w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze odzieżowym. Zapoznać się z nim można TUTAJ.

8. Od 22 kwietnia klienci ponad 250 hiper- i supermarketów Carrefour Polska mogą oddawać butelki zwrotne po zakupionych wcześniej napojach, bez konieczności okazywania dowodów ich zakupu. Oddając butelki konsumenci otrzymają e-bony stanowiące zwrot pełnej kaucji, którymi będą mogli od razu zapłacić za kolejne zakupy. Inicjatywa Carrefour ma zachęcać Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych. Więcej o akcji pisaliśmy TUTAJ.

NGO drzewa edukacja woda recycling Dzień Ziemi Ekologia i środowisko Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie odpady lasy recykling butelki zwrotne


Nazwa wydarzenia:
Dzień Ziemi 2021
Czas:
2021.4.22
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek