„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
Wystartowała jubileuszowa edycja Galerii Plakatu AMS, najważniejszego konkursu na plakat w Polsce, wzbogacona o kategorię dodatkową – motion. Konkurs, który od dwóch dekad niezmiennie angażuje i skłania do refleksji nad istotnymi kwestiami społecznymi, tym razem stawia pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie.
Zadaniem uczestników jest zastanowienie się nad wyzwaniami, możliwościami i granicami, jakie niesie ze sobą rewolucja cyfrowa oraz zaprojektowanie plakatu ilustrującego ten fenomen. W tej edycji, oprócz klasycznej formy plakatu, organizatorzy wprowadzili odrębną kategorię – motion, czyli 10-sekundową animację. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej odsłony konkursu do 12 listopada 2024 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne oraz zestawy składające się z produktów marki Samsung. Wybrane prace będą prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.
– W Galerii Plakatu AMS już po raz 25. stawiamy pytanie. Tym razem zachęcamy do refleksji nad tym, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS. – Nasz konkurs od dwudziestu lat właśnie temu służy – zadaje pytania i zachęca do poszukiwania odpowiedzi, których wyrazem są plakaty – dodaje.
Partnerem głównym 25. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Samsung, który przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób odpowie na pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Praca powinna odzwierciedlać rolę, jaką technologia odgrywa w codziennym życiu twórców – zarówno profesjonalnych, jak i amatorów.
– W erze cyfrowej kreatywność nie zna granic, a dostęp do zaawansowanych technologii umożliwia każdemu twórcy wyrażenie siebie w pełni – mówi Agata Woźniak, marketing manager w dywizji Memory firmy Samsung – To nie narzędzia definiują twórcę, lecz jego pasja, a my jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej cyfrowej rewolucji – dodaje.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2024 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl. Werdykt jury poznamy do 12 grudnia 2024 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2025 r.
Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, doradczyni zarządu ds. CSR w AMS;
- Natalia Borawska, Creative Director VML;
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
- Anna Frydrych, artystka, projektantka graficzna, aktywistka, absolwentka UW i ASP w Warszawie, laureatka konkursów i przeglądów graficznych;
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
- Krzysztof Jarzębski, Well Done Kris, Art Director, ilustrator, content creator;
- Maciej Kamiński, dyrektor dywizji Memory w Samsung w Polsce i regionie CEE;
- Aleksander Małachowski, Hashtagalek, fotograf architektury, magister sztuki, współtwórca kursu fotografii ProjektFotografia.pl, autor słynnej pracy „Polska Gościnność”;
- Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na: https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych