Dzień Walki z Depresją – akcja na warszawskich autobusach
dePRESJA – bliżej, niż myślisz – to hasło tegorocznej kampanii Fundacji ITAKA w związku ze Światowym i Ogólnopolskim Dniem Walki z Depresją (23 lutego). Akcja, która ma zwrócić uwagę na rosnący problem depresji wśród dzieci i młodzieży, to wspólna inicjatywa Fundacji ITAKA, Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), AMS, Synergic oraz Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.
Motywem przewodnim tegorocznych działań Fundacji ITAKA z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją jest presja. Presja to zjawisko wielowątkowe, a w czasie pandemii szczególnie narażone są na nią nastolatki. Niektórzy zmagają się z presją rówieśniczą, inni stawiają czoła presji oczekiwań bliskich – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, dyrektor ds. PR i fundraisingu Fundacji ITAKA. – Czasami też sami sobie narzucają presję. Kiedy młodzi ludzie są poddawani presji przez dłuższy czas, jej konsekwencje mogą być dla nich przytłaczające. I na tych konsekwencjach chcemy się skupić w tegorocznej kampanii. Przewodnie hasło to: dePRESJA – bliżej, niż myślisz.
Akcja na warszawskich autobusach będzie trwała miesiąc. Została przygotowana wraz z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i jej członkami AMS oraz Synergic. Do akcji włączyły się także Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. Łącznie w kampanii firmy udostępniły blisko sto powierzchni znajdujących się na tyłach autobusów.
Bardzo cieszy nas to, że członkowie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zdecydowali się poruszyć tak ważny i trudny temat, jakim jest depresja nastolatków i zaprosili do współpracy właśnie naszą Fundację – podkreśla Izabela Jezierska-Świergiel – Pandemia, wielomiesięczne lockdowny i ciągła zmiana trybu nauczania mocno odciskają się na psychice młodzieży. Te zjawiska mogą potęgować presję związaną m.in. z wpasowaniem się w konkretną grupę rówieśniczą, nadążaniem za oczekiwaniem otoczenia, rodziny, szkoły. To wymagający czas także dla rodziców nastolatków, którzy powinni uważnie obserwować i przede wszystkim wspierać swoje dzieci.
Tegoroczne działania pod hasłem dePRESJA – bliżej, niż myślisz są kolejną odsłoną kampanii STOP DEPRESJI, którą Fundacja ITAKA prowadzi nieprzerwanie od 2009 roku. W ramach tej kampanii Fundacja m.in. prowadzi dwie linie wsparciowe: Antydepresyjny Telefon Zaufania oraz Telefon Zaufania Młodych. Więcej informacji można znaleźć na www.stopdepresji.pl.
_________________
Antydepresyjny Telefon Zaufania 22 484 88 01 działa od ponad 20 lat. Psychologowie, psychoterapeuci, psychiatrzy i seksuolodzy udzielają wsparcia osobom w kryzysach psychicznych od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00. Przez lata działalności zostały udzielone tysiące porad, a średni czas rozmowy to 30 minut. Antydepresyjny Telefon Zaufania to jedyna linia pomocowa zapewniająca możliwość nieodpłatnego kontaktu przez telefon z lekarzem psychiatrą.
Telefon Zaufania Młodych 22 484 88 04 działa od 1 czerwca 2020 roku. Jest przeznaczony dla dzieci, nastolatków i młodych dorosłych. W ramach wsparcia psychologicznego działa telefoniczna linia wsparcia: poniedziałek – sobota 11:00-21:00, czat poniedziałek-wtorek 11:00-21:00. Ponadto młodzi ludzie mają możliwość udziału w nieodpłatnych sesjach online z psychologiem (pakiet pięć sesji na osobę).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie