logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  18.03.2008

Dzieci zmieszane z błotem



W maju 2007 wystartowała, a niedługo potem została zakończona, kampania Schulen für Afrika niemieckiego oddziału UNICEF, na rzecz solidarności dzieci niemieckich z dziećmi afrykańskimi, w imię koncepcji ONZ edukacji dla wszystkich i równego dostępu do szkolnictwa. Dzieci mogą wyglądać różnie, ale są równe i wszystkie powinny mieć możliwość uczenia się – to przesłanie kampanii, która spotkała się z szeroką krytyką w Niemczech ze względu na „obłocone” brązową farbą twarze dzieci na plakatach, a tym samym wrażenie, jakby dzieci z Afryki były brudne.

Oponenci kampanii przekonywali, że przekaz „Czarny, czyli brudny, czyli niewyedukowany Afrykańczyk” w opozycji do „Biały, czysty, wyedukowany” jest skandaliczny – poniżający mieszkańców Afryki, poprzez karykaturyzację, i trywializujący problem. Przekaz kampanii sprawia wrażenie jakoby wszystkie dzieci z Afryki nie chodziły do szkoły, a więc były głupsze oraz jakby cały nieucywilizowany kontynent czekał na zmiłowanie krajów Zachodu. Kampania sugeruje, że uczyć można się tylko w budynku zwanym „szkołą”, oraz że uczyć mogą tylko osoby zwane „nauczycielami” – a więc edukacja może odbywać się tylko na sposób europejski.

Organizatorzy zapewniali, że przeprowadzono dokładne badania kreacji przed rozpoczęciem kampanii, i że nie otrzymano żadnych negatywnych opinii. Mimo to, pod wpływem opinii publicznej oraz napływających licznych petycji, akcję wycofano po krótkim czasie jej trwania. Kreacje zdjęto nawet ze strony internetowej UNICEF. Reklamy zdążyły ukazać się jednorazowo w kilku niemieckich tygodnikach.

Hasła na plakatach:
„Czekam na ostatni dzień szkoły, a dzieci w Afryce ciągle na ten pierwszy”
„W Afryce wiele dzieci będzie szczęśliwych, mając szkolne problemy”
„W Afryce dzieci nie spóźniają się do szkoły – nie chodzą tam wcale”
„Niektórzy nauczyciele są głupi. Jeszcze głupszy jest brak nauczycieli”

Kampanię zrealizowała nieodpłatnie agencja Jung von Matt/Alster.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek