logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dzieci, śmieci i graffiti
18.11.2008
Tematy: Wydarzenia

Dzieci, śmieci i graffiti



Palenie śmieci w piecach domowych jest procederem masowym pomimo obowiązującego w Polsce zakazu. Za spalanie śmieci grozi grzywna w wysokości do 5 000 zł jednak egzekwowanie przepisów jest szalenie trudne.

14 listopada 2008 r. należąca do Koalicji Klimatycznej Fundacja Ekologiczna Arka zorganizowała w Warszawie akcję pod hasłem Kochasz dzieci, nie pal śmieci!

W ramach akcji u zbiegu ulic Topiel i Zajęczej reprezentujący Fundację Dariusz Paczkowski stworzył graffiti przedstawiające m.in. dziewczynkę mówiącą „Nie trujcie”, ojca z córką i dzieci wykrzykujące hasło: „Kochasz dzieci, nie pal śmieci” oraz instalację na billboardzie Ströera przy ulicy Kasprzaka, przedstawiającą dziewczynkę w masce, nad którą wiszą worki na śmieci, symbolizujące czarne chmury.

– Dbajmy o czyste powietrze, nie trujmy siebie i naszych dzieci – nawoływał Wojciech Owczarz, Prezes Fundacji Ekologicznej Arka – Chcąc zaoszczędzić na kosztach związanych z opłatami za wywóz śmieci, mnóstwo ludzi wkłada do pieców najróżniejsze odpady i zawierające plastik opakowania. Tymczasem spalanie śmieci w domowych piecach to tylko pozorne oszczędności, za które wszyscy płacimy zdrowiem i skazujemy nasze dzieci na astmę, alergie i choroby górnych dróg oddechowych. Nie ignorujmy faktu, że co roku aż 28 tys. Polaków umiera z powodu zanieczyszczonego powietrza.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek