Podczas XX Forum Ekonomicznego w Krynicy odbył się panel dyskusyjny bazujący na koncepcji „Dzieci wiedzą lepiej”. W roli ekspertów wystąpili najmłodsi. Wspólnie z przedstawicielami „Partnerstwa dla Zdrowia” – organizatora spotkania – dzieci zastanawiały się, w jaki sposób firmy mogą angażować się w pomoc dla polskich rodzin.
Dyskusja poświęcona była sposobom rozwiązywania problemów społecznych poprzez różnorodne formy zaangażowania biznesu oraz promocji „Partnerstwa dla Zdrowia”, które tworzą firmy Danone, Lubella i Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka. Przedstawiciele tych organizacji działający razem na rzecz walki z niedożywieniem dzieci, opowiedzieli o swojej współpracy. „Partnerstwo” wykorzystuje mechanizmy rynkowe by zwiększyć liczbę dzieci, które jedzą pełnowartościowe śniadania. Mowa tu o efekcie współdziałania firm, jakim jest kaszka Mleczny Start.
„Biznes to nie tylko zapracowani panowie w garniturach i pieniądze. To też pomoc najbiedniejszym” – podsumowała wypowiedź młodego uczestnika panelu Monika Richardson, prowadząca spotkanie. Oprócz dziesięciolatków, do rozmowy zaproszono Paulinę Smaszcz-Kurzajewską, biorącą udział w promocji kaszki Mleczny Start.
Pod koniec dyskusji uczestnicy wzięli udział w happeningu artystycznym, w rezultacie którego powstała „Pocztówka do biznesu”, przedstawiająca wizję partnerstwa firm, które poprzez wspólne działanie wpływają na lepsze życie najmłodszych. Praca zostanie przekazana Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i wyeksponowana w siedzibie organizacji w Warszawie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw