Pod hasłem „Kulinarni odkrywcy” rusza dwunasta edycja programu Tesco dla Szkół, który tym razem koncentruje się na edukacji kulinarnej dzieci. Wg badań przeprowadzonych na zlecenie programu przez MillwardBrown, ponad połowa polskich dzieci w wieku szkolnym nie potrafi samodzielnie zaparzyć herbaty, a z odgrzaniem obiadu nie poradzi sobie co piąty gimnazjalista. Program edukacyjny Tesco dla Szkół – „Kulinarni odkrywcy”, skierowany do szkół podstawowych i gimnazjalnych, ma pomóc rodzicom i nauczycielom w zachęceniu dzieci do kulinarnych eksperymentów. Program wspiera kampania komunikacyjna do szkół, rodziców oraz klientów sieci.
Instytut badawczy MillwardBrown na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadził badania na reprezentatywnej grupie matek dzieci w wieku 6-16 lat, sprawdzające zdolności kulinarne dzieci oraz ich wpływ na sposób odżywiania, ogłoszone w sierpniu 2014 r. pod nazwą „Kulinarni odkrywcy”. Z badań wynika, że polskie dzieci nie są wystarczająco samodzielne w kuchni, a im gorzej dziecko radzi sobie z gotowaniem, tym bardziej niezdrowo się odżywia. W odpowiedzi na wyniki badania, program Tesco dla Szkół ma pomagać kształtować zdrowe nawyki żywieniowe dzieci.
Główną platformą realizacji programu jest serwis www.tescodlaszkol.pl, na którym znajdują się wszystkie informacje o konkursie dla szkół oraz szereg materiałów edukacyjnych (w tym przepisy kulinarne przystosowane dla dzieci). Formuła konkursu obejmuje tworzenie przez uczniów 2-minutowych filmów, które zostaną poddane głosowaniu internautów oraz ocenione przez jury ekspertów. Filmy konkursowe mają za zadanie tym razem przekonywać, że gotowanie może być ciekawą i kreatywną zabawą. Zwycięskie szkoły otrzymają sprzęt do swoich placówek: pracownie multimedialne, zestawy wyposażenia szkolnych sal kinowych oraz nagrody indywidualne.
Platforma daje również wszystkim internautom możliwość wzięcia udziału w grywalizacji, czyli zadaniach konkursowych związanych ze zdrowym gotowaniem, za wykonanie których można otrzymać nagrody.
Programowi Tesco dla Szkół towarzyszy kampania w prasie kobiecej. W jej ramach w wybranych tytułach pojawią się advertoriale zachęcające do edukacji w zakresie zdrowego odżywiania i udziału w konkursie. Prowadzone będą także działania w sklepach sieci Tesco skierowane do pracowników oraz klientów, między innymi przygotowany został spot promujący program, który będzie wyświetlany na ekranach w sklepach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy