Każdy, nawet biały przystojny mężczyzna, może doświadczyć dyskryminacji. Pokazuje to spot reklamowy z kampanii Diskrimination gør ondt (Dyskryminacja boli) Duńskiego Instytutu na rzecz Praw Człowieka oraz Ministerstwa ds. Równości z początku 2008 roku.
Kampania pokazując fizyczny ból, jaki odczuwa osoba dyskryminowana, promuje tolerancję i wzajemny szacunek. Bohater filmu celowo nie ma żadnych oznak inności, ani żadnych widocznych powodów, dla których mógłby być traktowany gorzej niż inni. Uniknięto w ten sposób stereotypowego obrazu takiej osoby (najczęściej ukazywanej jako wyraźnie słabsza i odróżniająca się od otoczenia) i pokazano, że ofiarą dyskryminacji może być każdy.
Nazwa kampanii:
Diskrimination gør ondt
Czas:
2008.1.3 - 2008.1.31
Nadawca:
Institut for Menneskerettigheder, Minister for Ligestilling
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
DETUSCH&LUBA
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Diskrimination gør ondt
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście